Kårer verdens beste reklamefilmer i Grimstad

Reklamefolk fra McCann, TRY, Giants & Toys, Ernö og SMFB har kåret både Norges og verdens beste reklamefilmer på vegne av Kortfilmfestivalen i Grimstad.

I år som de fleste år sammenfaller Kortfilmfestivalen i Grimstad og Cannes Lions, og for tredje år på rad har festivalen invitert til dobbeltvorspiel under festivalen, lørdag 17. juni. Et vorspiel i den forstand at det er oppvarming til prisutdelingen i Grimstad, men også fordi Cannes Lions begynner samme dag.

Denne kvelden byr Kortfilmfestivalen på en presentasjon av de største forhåndsfavorittene, valgt ut av en jury av erfarne reklame- og produksjonsfolk: Stein Simonsen (McCann), Eirik Sørensen (TRY), Magnus Castracane (Giants & Toys), Dagmar Kollstrøm (Ernö) og Pia Ølstad (SMFB).

Arrangementet avsluttes med en uhøytidelig publikumskåring av beste norske og beste internasjonale film blant de utvalgte Cannes-bidragene.

Ekspertenes profetier traff temmelig godt i fjor, ved at fire av de ti internasjonale filmene de hadde trukket fram mottok gull i Cannes Lions, og ved at to av de norske også fikk det.

Her er årets gulltips: 

Skittles, «Romance» av adam&eveDDB


Sandy Hook Promise, «Evan» av BBDO New York


Donate Life, «The World’s Biggest Asshole» av The Martin Agency


TV2 Danmark, «Alt det vi deler» av &Co


Volkswagen Tiguan, «Laughing Horses» av Grabarz & Partner 


Channel 4, «We’re the Superhumans» av 4Creative


SickKids Hospital, «SickKids VS. Undeniable» av Cossette


Kenzo, «My mutant mind» av Framework


Audi, «Duel» av Venables Bell & Partners


Old Spice, «Five year plan» av Wieden + Kennedy Portland


De norske: 

Kolonial.no, «Hopp over butikken» av Anorak


Audi, «Enter Sandbox» av POL


Tine, «Sara vs. Kjetil» av TRY


Røde Kors, «25m2 Syria» av POL


Røde Kors, «Epic Fail» av TRY 

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.