Nedtelling til Cannes: Juliane Stensrud

Etter to år i Anorak skal kreatør Juliane Stensrud ut på nye eventyr. Hun vil ikke utdype hvor det tar henne, men å spå hva som vinner i Cannes, det vil hun.

Juliane Stensrud snuser på potensielle vinnerjobber i Cannes Lions.

– «My Mutant Brain» for Kenzo er en av mine klare favoritter fra året som har gått. Parfymereklamer er ofte håpløst generiske, så første gang jeg så denne ble jeg både overrasket og betatt. Jeg syns den portretterer kvinner på en befriende måte. 

Byrået bak filmen heter Framework. Den er regissert av Spike Jonze med skuespiller Margaret Qualldey («The Leftovers», «The Nice Guys») i hovedrollen, mens koreografien er utviklet av Ryan Heffington.

– I såkalt «feministisk reklame» dreier handlingen seg ofte om å løse et problem kvinner møter, men her viser Kenzo en kvinnelig karakter som bryter med sosiale normer og stereotyper, ved å rett og slett uttrykke identitet og personlighet. Det å tørre å tenke kreativt rundt kvinnelige karakterer og vise mangfold i kommersielle settinger, det har jeg troa på. 


  • «My Mutant Brain» for Kenzo av Framework


– Neste film jeg håper vinner masse er «Ostrich», en virkelig episk reklamefilm av Samsung som fokuserer på opplevelsen av VR. Den er både absurd og komisk, men den klarer virkelig å vise en form for magi i VR.  

  • «Ostrich» for Samsung Galaxy S8 av Leo Burnett Chicago


– Graham kommer til å gjøre det stort i Cannes. Ekkelt bra.

  • «Meet Graham» for Transport Accident Commission Victoria av Clemenger BBDO Melbourne


meetgraham.com.au

– Og til slutt en liten shout out til mine klassekamerater Marius og Susanne. Jeg tror og håper at deres printannonse for Norwegian «Brad is single» også drar med seg noen løver hjem. Heia dere!  





Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.