Shortlistbonanza for «Enter Sandbox» og «25 m2 Syria»

Cannes Lions: Norske konkurransebidrag har fått 18 finaleplasser på festivalens andre dag. Bortsett fra et Anorak-bidrag kommer alle jobbene fra POL og TRY.

På forhånd var de allerede tung premierte POL-jobbene «Enter Sandbox» for Audi og «25 m2 Syria» for NRK TV-aksjonen spådd gode vinnersjanser i årets Cannes Lions. På festivalens andre dag har de fått seks finaleplasser hver. 

Søndag formiddag ble shortlistene i seks kategorier offentliggjort: Cyber, Glass (The Lion for Change), Outdoor, PR, Print & Publishing og Promo & Activation.

I Cyber gikk «Enter Sandbox» av POL videre i tre underkategorier: Live Digital, Tangible Tech og  Cars & Automotive Products & Services.

I Outdoor gikk «25 m2 Syria» av POL videre i to underkategorier: Use of Ambient Outdoor og Special Build.

I PR gikk «25 m2 Syria» videre i to underkategorier: Charities & Non-profit og Business Citizenship / Corporate Responsibility..

I Print & Publishing gikk «Kåte Virlaval» for DNB forsikring av TRY videre i to subkategorier: Copywriting og Books.

I samme kategori gikk «Brad is Single» for Norwegian av TRY videre i underkategorien Travel & Transport.

Åtte finalister i Promo & Activation

I Promo & Activation ble det hele åtte norske finalister: «Enter Sandbox» gikk videre i tre underkategorier: Customer Retail/in-Store Experience, Cars & Automotive Products & Services og Use of Technology. 

«25 m2 Syria» ble finalist i to kategorier: Immersive Customer Experience og Charities & Non-profit.

«Kjetil vs Sara» for Tinemelk av TRY gikk videre i Food & Drinks.

«Brad is Single» for Norwegian av TRY gikk videre i Real-time Response.

«Skip the Grocery Store» for Kolonial.no av Anorak gikk videre i Use of Digital Platforms, den eneste norske finalisten hittil i festivalen som ikke er fra TRY-systemet.

I forkant av festivalen gikk «Enter Sandbox» videre til Innovation-finalen, noe som betyr at jobben til nå har syv vinnersjanser.

Vinnerne i Cyber og Innovation offentliggjøres tirsdag kveld, mens Glass, Outdoor, PR, Promo & Activation og Print & Publishing offentliggjøres mandag kveld.


Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.