Specsavers vant mai-mikken

Det går både et historisk og nasjonalt sus over radiokampanjen Heisholt Inc har utviklet for Specsavers. Nå har den gått hen og vunnet Sølvmikken for mai.

Specsavers ville utfordre seg selv med å lage noe nytt innen konseptet «Skulle ha gått til Specsavers». Heisholt Inc svarte med en løsning der det hele ble dratt inn i en historisk kontekst, som eksempelvis Svartedauden og det norske oljeeventyret.

Juryen likte det de hørte: «Heldigvis hadde juryen allerede vært hos Specsavers, så ingen viktige detaljer ble oversett og Sølvmikken for mai ble dermed gitt til Heisholt. Specsavers har i flere år hatt et tydelig internasjonalt konsept. Med en fornorsket og historisk vri, har Heisholt  gjort et smart grep og åpner en ny dør for underholdende historiefortelling. Spottene er i tillegg velproduserte og vi gleder oss til fortsettelsen. Vi gratulerer dermed Heisholt med en brillefin førsteplass!».

Hør spottene: «Bergen», «Olje»

  • Byrå: Heisholt Inc
  • Kreativt team: Erik Heisholt, Jesper Sundnes (Sagveien Resort) og Martin Tønnes Oftedal (Sagveien Resort)
  • Produksjonsselskap: Sagveien Resort
  • Kunde: Specsavers

Tøffe klær

I en ny kampanje fra Blåkläder guider Fritjov Såheims erke-macho fortellerstemme oss enda en gang trygt gjennom potensielt urøffe farvann. Denne gangen er det fislete «seng» og sarte «vårtegn» som får unngjelde.

Juryen bemerker: «Hadde begrunnelsen vært som Blåkläder, hadde den vært hamret inn på stål. Denne månedens andreplass går til det som må være et av Norges lengstlevende radiokonsepter. Det er imponerende at Både Og gang på gang klarer å finne nye sammenligninger og dermed holde historien om Blåkläder levende og på et høyt nivå over så lang tid. Med et så veletablert grep kan historien tas lenger og lenger, noe Både Og også gjør og det helt uten å snakke om klær. Morsomt.»

Hør spottene: «Seng», «Vårtegn»

  • Byrå: Både Og Radiobyrå
  • Kreativt team: Christoffer Vighals Smeedaas, Eskil Paus, Joachim Sandvik, Michael Solbakken, Magnus Andresen
  • Konsulent: Ola-Per Ekblom
  • Prosjektleder: Line Bruu
  • Produksjonsselskap: Både Og Radiobyrå
  • Kunde: Blåkläder

Buss for tog

Heisholt Inc markerer seg godt i månedens Sølvmikken, med både første- og tredjeplass. Bronsen går til et radiokonsept der fortellerstemmen går gjennom noen lite fristende alternativer til Flybussen for en som bor på Bislett eller Hasle.

Juryen kommenterer: «Heldigvis går det buss for tog. Tredjeplassen denne gang går til flybussen, som i sine spotter gir oss en slitsom innføring i hvor kronglete det kan være å komme seg til flytoget. Da er det godt å vite at man bare kan hoppe på flybussen som i tillegg går rett utenfor døra, hvert fall om du bor på Bislett eller Hasle. Disse spottene er sannheten oppsummert, sier juryen. Noe å tenke på før årets sommerferie, om du skal fly fra Gardermoen.»

Hør spottene: «Hasle»«Bislett»

  • Byrå: Heisholt
  • Kreativt team: Kim Follesøy-Thuen og John Njoki
  • Produksjonsselskap: Sagveien Resort
  • Kunde: Flybussen


Du kan høre samtlige vinnerspotter og tidligere vinnere på gullmikken.no.

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.