Vegvesenet valgte Los & Co

Etter en omfattende byråkonkurranse har Statens vegvesen valgt Los & Co som ny byråpartner for de neste årene.

85607 70aa0 original
Det er et stort team som har bidratt hos Los & Co. Så omfattende at vi måtte plassere bildeteksten i brødtekstfeltet for å få plass (se nederst i saken).

– Los & Co ble valgt fordi de kom best ut i vurderingen av bredde i metode og tilnærming, god kundeforståelse og oppgaveforståelse, god innsikt i vår kampanjestrategi og kreativitet og mangfold i bruk av tiltak og virkemidler, sier Ingrid Lutnæs i Statens vegvesen.

Statens vegvesen har hatt reklamebyråtjenester knyttet til nasjonale trafikksikkerhetskampanjer ute på anbud. Som offentlig anbud var konkurransen åpen for alle. Men etter en prekvalifiseringsrunde der det ble stilt krav til tverrfaglig kommunikasjonskompetanse, relevant erfaring og kapasitet, ble fem store byråer tatt med videre.

De fikk løse en omfattende caseoppgave relevant for vegvesenets trafikksikkerhetsarbeid.

– Den perfekte sommeravslutningen

Hos byrået på Vippetangen ble beskjeden fra Vegvesenet den perfekte sommeravslutningen på et meget godt halvår, forteller rådgiver Christin Elvegård som blir kundeansvarlig.

– Dette var et oppdrag hele byrået tente på. Flere av oss har jobbet med trafikksikkerhetsspørsmål tidligere, og vet hvor faglig krevende og spennende det er å få endret holdning og en etablert atferd. I tillegg skjer det på et område der de aller fleste av oss ferdes hver dag, og der vi er helt avhengige av hverandre. Tillitsbåndet på veien tok vi med oss inn i løsningene, sier Elvegård.

Hele byrået i arbeid

I arbeidet med caseoppgaven har alle kompetanseområdene i Los & Co vært involvert, fra rådgiver og plannere til kreatører, designere, PR-spesialister, mediaplanlegging og måling.

– Vi gleder oss enormt til å ta fatt på jobben, fordi det handler om å spare liv på veien. Det gjør oss spesielt stolte over å få være team på dette, sier Carina Laurhammer og Jan Cato Tangen som blir ansvarlig kreativt team for Statens vegvesen de neste årene sammen med det kreative teamet May Linn Michaelsen og Melissa Kristiansen.

Avtalen har en varighet på to år, med opsjon på enda to år.

Vegvesen-teamet, fra venstre: May Linn Michaelsen, Melissa Kristiansen, Sigurd Skjefstad, Hallvard Nilsen, Ronald Sagatun, Elisabeth Strand, Dejan Vukic, Carina Laurhammer, Jan Cato Tangen, Christin Elvegård, André Unneland, Lise Victoria Møller og Ingunn Dyrrdal Kristensen.

Ikke til stede på bildet: Anders Aakre, Jan Christian Fosseidbråten og Carsten Pedersen.