Fem Clio-priser til POL

POL tok et solid jafs av prisene i årets utgave av Clio Awards med to gull, to sølv og én bronse. Også Designbyrpået Bielke&Yang vant et sølv i konkurransen for sin identitet for Helseutvalget.

I går kveld ble gull-, sølv- og bronse-vinnerne i amerikanske Clio Awards offentliggjort, og som eneste norske reklamebyrå ble POL ganske heftig belønnet for de to jobbene «Enter Sandbox» for Audi og «25kvm Syria» for TV-aksjonen/Røde Kors/IKEA, som til sammen vant to gull, to sølv og én bronse. 

Begge jobbene vant et gull og et sølv hver, mens «25m2 Syria» også fikk med seg en bronse.

Det norske designbyrået Bielke&Yang vant på sin side sølv for sin identitet for Helseutvalget, mens TRY var representert med «Brad is Single» for Norwegian, som kom på shortlist i årets konkurranse.

Begge POL-jobbene er hyppig priset allerede: «Enter Sandbox» vant fem løver i årets Cannes Lions, mens «25kvm Syria» tok med seg fire. Sistnevnte vant også gull og fire sølv tidligere i år i NY Festivals og gikk også til topps i Webby, i tillegg til et gull og to diplom i Gullblyanten.

Her ser du alle årets Clio-vinnere.

Prisene blir delt ut 27. september på The Lincoln Center i New York.

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.