Lovie-kjærlighet til POL og Good Morning

Den europeiske versjonen av Webby Awards har priset to norske kampanjer med gull.

The Lovie Awards er litt som Eurobest: Cannes Lions’ ikke fullt så store europeiske fetter, men likefullt en prestisjetung konkurranse å utmerke seg i. Nå har to norske prismagneter av noen jobber gjort nettopp dette: POL henter hjem to priser for Audi-jobben «Enter Sandbox»: Gull i kategorien Internet Video (Best Use of Interactive Video), samt utmerkelsen The People’s Lovie Award, som er stemt fram på nettet.

Gull ble det også på nettstedet «Kygo Life – My Story» for merkevaren Kygo Life av Good Morning, som vant sitt gull i kategorien Websites (Best Design Aesthetic).

Begge jobbene har vunnet adskillige utmerkelser allerede: «Enter Sandbox» har vunnet Yellow Pencil i D&AD; gull og sølv i Clio, Gull, to sølv og to bronse i Cannes, FWA of the Month og nå gull i Lovie Awards.

«Kygo Life – My Story» har tidligere vunnet gull i European Design Awards, Site of the Day og Developer Awards på Awwwards, FWA of the Day, i Sølvtaggen, to sølv, en bronse og et diplom i Gullblyanten og Årets Visuell/AD i MMM. 

«Så bra. Smilefjes»

Thorbjørn Ruud, som er kreatør på «Enter Sandbox» sammen med Petter Bryde i POL, har denne konsise kommentaren: – For å sitere markedsjef i Audi, Tommy Jensen da jeg sendte han nyheten: «Så bra. Smilefjes».

Byråleder Eirik Fjellaksel i Good Morning er noe mer utbroderende. 

– Vi er veldig stolt og glad for at nettsiden vi laget for Kygo Life gjør seg så bemerket og attpåtil vinner «Best design» av alle nettsider i hele Europa. Spesielt når vi vet hvor mye tid og kjærlighet vi har puttet inn i dette, kjennes det ekstra godt å få en slik anerkjennelse av en jury som jobber i samme bransje som oss, sier Fjellaksel.

Her kan du se alle vinnerjobbene i konkurransen.

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.