Britannia Hotel velger ANTI

Trondheims ærverdige hotell-ikon fra 1870 velger ANTI til sin nasjonale og internasjonale satsing.

87111 1a008 original

Odd Reitan kjøpte Britannia Hotel i 2015 med en uttalt drøm om å ta hotellet tilbake til fordums prakt, og for tiden totalrenoveres hotellet for over 1 milliard kroner, med ambisjon om å være et av Skandinavias beste når det gjenåpner i 2019. ANTI Trondheim er valgt til å å bygge hotellets merkevare, lage strategi, visuell identitet og digital historiefortelling som skal nå nye markeder.

Ambisjonen for den pågående totalrenoveringen er å skape et reisemål i seg selv.

– Ambisjonene i prosjektet vårt er skyhøye, og derfor har vi valgt et byrå som kan hjelpe oss med å oppfylle drømmen om å ta Britannia Hotel tilbake til storhetstiden og samtidig gjøre det relevant for en ny generasjon gjester og attraktiv for nye internasjonale markeder, forteller Peter Gjerde, markedssjef ved Britannia Hotel.

Trondheim- og Bergens-kontorene til ANTI skal jobbe sammen om prosjektet.

– Vi føler jo en viss ærefrykt når vi skal røre et stykke av folkesjelen i Trøndelag. Da handler det om å bevare og foredle historien til Britannia samtidig som vi starter en ny drøm sammen med nye mennesker, sier daglig leder av trondheimskontoret, Robert Dalen.

– Britannias arv er bygd av mange små historier fra mennesker som har jobbet, bodd og besøkt hotellet. Hver gang noen besøker hotellet legger de igjen litt av seg selv og blir en del av den større drømmen om Britannia Hotel. Britannia er for folket det folket er for den, noe vi må legge i grunn når hotellet igjen skal bli Trondheims storstue, mener Stian Ward Bugten, kreativ leder ved ANTI Trondheim.

F.v. Bjarte Gjerde (Britannia), Sara Forselius (Britannia), Mikael Forselius (Britannia), Tom Morgan (ANTI), Meghan Beaton (ANTI), Endre Berentzen (ANTI), Robert Dalen (ANTI) og Peter André Gjerde (Britannia). Stian Ward Bugten (ANTI) var ikke tilstede da bildet ble tatt.