Klart for Sterk Reklame i Stavanger

Stavangerregionens viktigste reklame- og designpriser deles ut førstkommende fredag under det årlige arrangementet Sterk Reklame.

87114 fe98b original
Med skråblikk på Sterk reklame-juryen: Foran fra venstre: Jon Oscar Handeland, Silje H. Fjeld, Solveig Kvadsheim, Tor Martin Bøe. Bak: Anne L. Gjerstad og Frode Skaren.

Sterk Reklame er en regional konkurranse som priser det beste av reklame og design i Stavanger-regionen.

– Med rekordmange bidrag og mange byråer representert, blir dette etter alt å dømme en svært spennende kveld. Og som alltid gleder vi oss til å feire kreativitet og verdifull kommunikasjon sammen med gode bransjekolleger, sier Elin Bergsåker Sola i Styringsgruppen for Sterk Reklame, som arrangeres i samarbeid med Kreativt Forum.

20 prosent økning

I år er det 160 bidrag som er blitt sendt inn i de 11 forskjellige kategoriene, noe som er flere innsendelser enn konkurransen har hatt på flere år.

– Etter flere års fravær blir det i år egen studentkategori, og det er også gledelig å se at det er sendt inn mange bidrag fra Nordfylket i år, sier Bergsåker Sola.

44 bidrag får utmerkelse

Arbeidene har blitt vurdert av en jury bestående av tre lokale og tre nasjonale kreatører: Silje H. Fjeld (juryleder, NAUG & Venner), Tor Martin Bøe (Knowit Experience), Anne L. Gjerstad (Iversen Skogen Reklamebyrå), Solveig Kvadsheim (Hey-Ho Let’s Go), Jon Oscar Handeland (Skarpsinn) og Frode Skaren (Melvær&Co).

Av de innsendte arbeidene blir 44 hedret med pris: tolv gull, ni sølv, tretten bronse og ti diplom. I tillegg blir det delt ut Grand Prix blant gullvinnerne. Kategoriene er i stil med Gullblyanten, og du kan se alle innsendte arbeider her.