POL hedret med seks LIA-priser

Samtlige av de norske bidragene nominert i London International Awards vant priser: POL med hele to gull, tre sølv og én bronse, mens moderbyrået TRY ble belønnet med to bronse.

87016 1a012 original

POL og TRY var de eneste nominerte byråene fra Norge i årets London International Awards, hvor førstnevnte vinner hele to gull og et sølv for Audi-eksperimentet «Enter Sandbox», samt to sølv og en bronse for «25 kvm Syria» for NRK TV-aksjonen, Røde Kors og IKEA.

TRY vinner på sin side to bronse for sin «Brad er singel»-annonse for Norwegian.

Kudos fra LIA-grunnleggeren

Juryeringen av årets konkurranse foregikk i Las Vegas over en tidagersperiode. LIA-president Barbara Levy, som grunnla festivalen i 1986, gratulerer vinnerne på denne måten:

– Jeg ønsker å gratulere alle de norske vinnerne, 2017 var et utrolig år med en del eksepsjonelt godt arbeid. Å vinne en LIA-statuett er ingen enkel sak, og vår høyst respekterte jury jobbet særs flittig. Kudos til alle vinnerne, de står bak noen av årets beste arbeider.

13 Grand LIA-statuetter

Det ble i år delt ut tretten Grand LIAs, konkurransens gjeveste pris. Blant annet gikk tre av dem til «Fearless Girl» av McCann New York for State Street Global Advisors, mens «The Immunity Charm» for Ministry of Public Health, Afghanistan av McCann Health India mottok to. Sholz & Friends i Berlin fikk en Grand Clio for sin «Newspaper Stack - Trump», og broderfolket fikk også sitt med en Grand LIA til «The Getaway Car» for Volvo av Forsman & Bodenfors, mens Jay Z og The Mill vant nok en høythengende pris for musikkvideoen «The Story of O.J».

De tre norske vinnerkampanjene har allerede vunnet en rekke nasjonale og internasjonale priser i løpet av året.

London International Awards er en internasjonalt juryert konkurranse som hedrer pionérarbeid innen reklame, digitale medier, produksjon, teknologi, design, branded entertainment og musikk & lyd.

Her ser du alle vinnerne i årets konkurranse.