Vinmonopolet valgte Dinamo Design

Dinamo vant konkurransen om å bli Vinmonopolets nye samarbeidspartner på design. – Vi er ikke i tvil om at Dinamo Design leverte det beste tilbudet, sier kommunikasjonsdirektør i Vinmonopolet, Halvor Bing Lorentzen.

2018 blir et år med store endringer for Vinmonopolet. Til våren flytter selskapet inn i Diagonale i Bjørvika, og både organisasjonen og selskapsstrategien skal fornyes. Dinamo skal bistå i flere av prosessene, blant annet i arbeidet med merkevareplattform, ny visuell identitet og omgivelsesdesign i forbindelse med nye lokaler. Dinamo skal i tillegg levere designløsninger til hele bredden av Vinmonopolets kanaler, som strekker seg fra apper og tjenester, til skilt og trykte magasiner.

– Vi gleder oss veldig til å komme i gang med samarbeidet. Vi var ikke i tvil om at Dinamo leverte det beste tilbudet til oss. Det viktigste for valget vårt var arbeidsprosessene, det tverrfaglige teamet vi skal jobbe tett med og den relevante erfaringen Dinamo kan vise til. Vi ser fram til et kreativt og godt samarbeid i tiden framover, sier Halvor Bing Lorentzen, kommunikasjonsdirektør i Vinmonopolet.

– Mildt sagt et drømmeoppdrag

Jubelen sto i taket da Dinamo fikk beskjeden.

– Vinmonopolet har i flere år vært en av Norges mest populære bedrifter, mye takket være de kunnskapsrike og kompetente menneskene som jobber der. Å bidra til videreutviklingen av denne viktige merkevaren, med de store endringene selskapet nå står overfor, er et drømmeoppdrag, mener designrådgiver i Dinamo Design, Tonje Jæger.

– Oppgaven med å styrke det som, etter vår mening, er en av Norges absolutt beste faghandler, samtidig som det viktige samfunnsansvaret ivaretas, er både spennende og utfordrende. Jeg mener det er en oppgave som passer godt overens med vårt tverrfaglige miljø, fortsetter Jæger.

Dinamos team består av Tonje Jæger, Turid Rønningen, Nettan StubberudRikke Hatlo, Anna Ducros og Alexander Kanvik. Avtalen er på to år, med mulighet for forlengelse.

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.