Oslomåten

Hovedstaden har fått et byrå som er inspirert av Oslo. The Oslo Way AS (TOW) ble startet av Lars Tefre Baade i mars i fjor, og nå forsterkes laget med Rannveig Lie.

87912 ec4cd original
Lars Tefre Baade og Rannveig Lie er The Oslo Way AS. Foto: Eva Rose

– Oslo er den hovedstaden i Europa som vokser raskest, og er den byen i Norge med flest innflyttere. I dette ligger det mye som inspirerte meg til å starte TOW. Vi har en by som skapes og utvikles som resultat av impulser fra utsiden og et bredt samarbeid av ulike mennesker og kompetanse, sier Lars Tefre Baade.

– Liten og trygg, men med et nettverk og ambisjoner til å leke med de største, legger han til.

Kulturformidlere

I dette landskapet jobber byrået nå med å posisjonere seg. Baade har en lang fartstid fra musikkbransjen, gjennom blant annet Norske konsertarrangører, markedssjef for Rockefeller og deres scener, mens Rannveig Lie kommer fra filmbransjen, hvor hun i 14 år har jobbet med lansering av drama gjennom blant annet Norsk kino, Monster Scripted og Kulturmeglerne.

Boutique-modellen

– Etter mange år i bransjen har vi fått en bred kompetanse- og kontakter. Nå skal vi være med på å spille hverandre gode, sier Baade.

– Gjennom kreativitet, fleksibilitet og strategiske rådgivning, kombinert med å bygge og posisjonere landets fremste artister, drama, merkevarer og møteplasser som samler et bredt publikum, skal byrået være med å finne publikummet.

– Vi har kommersielt tenkende hoder og idealistiske bankende hjerter. Vi er popkulturelle junkies, og brenner for å finne den beste måten å forvalte og posisjonere våre kunder på. Jeg vil kalle det en boutique-modell, hvor målet vårt er å gi våre kunder høy grad av personlig service og tilpasning, og finne de beste kreftene og samarbeidspartene til oppdragets og prosjektets art, avslutter Rannveig Lie.