Gulli skifter side

Reklameveteran Petter Gulli går inn i rollen som kreativ direktør i mediebyrået Carat.



Gulli er ansatt som kreativ direktør i Carat, en ny type stilling for selskapet.
– Kreativitet er ikke noe som eies av reklamebransjen. Hvis et reklamebyrå for eksempel kommer opp med en «snakkis», kan effekten forsterkes av riktig medievalg, sier Gulli i en pressemelding.

Gulli har 20 års bakgrunn fra forskjellige reklamebyråer både i Norge og utlandet, de siste årene som kreativ leder for henholdsvis Bates Singapore og BBDO Oslo.

Gullis nye sjef, Eldar Skylstad, kommer også fra reklamebransjen, nærmere bestemt DDB Oslo.
– Det er ikke lenger slik at det å finne de rette påvirkningskanalene er noe man gjør på et regneark. En fragmentert og digitalisert mediehverdag gjør at kommunikasjonsflater og innhold smelter sammen, og dermed må man jobbe kreativt med mer enn bare innholdsutviklingen, sier Skylstad.