Over dammen til Simen

Etter fire år som art director i HK reklamebyrå i Trondheim, flytter Stian Ward Bugten over dammen og forener krefter med Simen Braathen i Leo Burnett New York.

11150 1a1c2 original

Simen Braathen har bakgrunn i fra tekstforfatterlinjen på Westerdals og Crispin Porter + Bogusky i Colorado, og har det siste året jobbet med å bygge opp og sanke inn kunder til Leo Burnetts nye New York-kontor.

– Det har vært råflott å få være med på oppstarten av LBNY. Vi har vunnet to store kunder, Chobani Yogurt og Dewar’s Scotch, siden dørene offisielt åpnet i mai, noe som blant annet bidro til at Leo Burnett havnet på Ad Age-listen over byråer å se opp for i 2012. Og med Stians ekspertise på digitale konsepter og art direction, er jeg sikker på at vi som team og byrå kommer til å lage mye spennende i årene som kommer, sier Braathen.

Stor by, lite byrå. Stian Ward Bugten har en bachelor i grafisk design og multimedia fra Central Saint Martins University of Arts i London. Han har tidligere jobbet i Bennett Reklamebyrå og nevnte HK. Etter å ha jobbet seks år i Trondheim så verket det etter nye utfordringer, forteller Ward Bugten.

– Det er spennende å være del av en så stort system som Leo Burnett og likevel ha følelsen av å være med på å starte noe nytt. Også er det kult å gå i fra lille Trondheim, til store New York, men allikevel jobbe i et mindre byrå enn jeg har gjort tidligere.

– I'm really excited for Stian to join our family in New York. He and Simen will be a brilliant team and a great addition to the culture of LBNY, sier Chief Creative Officer Jay Benjamin.

Ward Bugten og Braathen jobber som kreativt team på blant annet Chobani Yogurt og Dewar’s Scotch.

På bildet fra venstre: Simen Braathen, Stian Ward Bugten og en random dude som gikk foran linsa da selvutløseren klikket