Uniform styrker sitt strategiske team

Arnt Ove Dalebø (32 år) er ansatt som ny strategisk rådgiver i Uniform Strategisk Design. Han kommer fra stillingen som marketingsjef i Mills DA og blir nå èn av fire rådgivere i byrået.



– Arnt Ove har en spennende bakgrunn, mye relevant erfaring og tung akademisk ballast. Han er en erfaren designkjøper, noe vi skal dra nytte av. Han har gjennom utdanning og erfaring skaffet seg en unik kompetanse innen merkevarebygging, innovasjon og konseptutvikling, sier Erik Jansson, daglig leder i Uniform.

Av utdannelse har Dalebø en Executive MBA i Brand Management fra Norges Handelshøyskole, Msc International Marketing og Brand Management fra Universitetet i Lund og en Bachelor i Markedsføring ved BI med utveksling til Singapore Mangement University. På toppen av det hele er han også utdannet meierist.

– Etter flere år på kundesiden gleder jeg meg til å starte i et byrå som Uniform. Deres fokus på merkestrategi, verdibasert design og konseptutvikling tiltaler meg, og jeg kan bidra med min erfaring innen FMCG og merkevareteori. Jeg og Uniform tror på innovasjonsdrevet design, som er avledet fra tydelige merkeplattformer og forbrukerinnsikt og ved at vi jobber med kundene helt fra idèfasen, sier Dalebø.

Dalebø har også Innovation Masterclass fra Whatif Innovation Company, et engelsk selskap som har spesialisert seg på innovasjonskultur, innovasjonsprosesser og kreative teknikker.