Nordstjerna blir duo
PR-byrået Nordstjerna henter inn Aslak Gausen som medeier og strategisk rådgiver.
Selskapet Nordstjerna så dagens lys i fjor, og har siden da vært drevet av Helge Moe Fredriksen alene. Nå går han inn i rollen som kreativ rådgiver i selskapet.
– Vi har valgt roller som både utfyller hverandre faglig, og som ligger nærmest det vi brenner for. Samtidig legger vi vekt på å til enhver tid være den kunden trenger, sier Moe Fredriksen.
Han tar også rollen som daglig leder, men sier han ikke er særlig opptatt av tittelen.
– Det viktigste for oss er at vi gjør det som skal til for å få kunden i mål, uten at vi selger bestemødrene våre av den grunn. Vi skal være opportunister på kundenes vegne, slik at de ikke går glipp av en sjanse til å skinne blant stjernene.
Færre fagbegreper
Aslak Gausen har i likhet med Fredriksen jobbet frilans som kommunikasjonsrådgiver i halvannet år. Fra før har de også bakgrunn fra ulike PR-byråer i hovedstaden. Begge er enige om at utstrakt bruk av bransjeord og fagspråk står i veien for åpenhet og aksept av bransjen som helhet.
– Vi skal holde bransjeterminologien og buzz-ordene på et minimumsnivå. Vi tror på at kundene våre skal forstå hva vi gjør, slik at de også ser verdien av godt PR-arbeid, sier Gausen.