Pål Drage til Ernö

Vinner av Mediestrategiprisen, Pål Drage begynner som strategisk rådgiver i Ernö.

51398 f34e1 original
Pål Drage. Foto: Ernö

Pål Drage har bred og lang erfaring fra medie- og reklamebransjen, og har blant annet jobbet i TNS Gallup, MediaCom og nå sist i Dinamo, i tillegg til å ha drevet sitt eget selskap innen forbrukerinnsikt, markedsanalyse og mediestrategi.

– Vi gleder oss enormt til å få Pål med på laget. Han vil bidra til å styrke vårt fokus på god innsikt ytterligere, i kombinasjon med kreativitet og effektivitet. Han står fjellstøtt faglig i tillegg til at jeg opplever han som en «do’er». En kombinasjon vi ikke kunne si nei til, sier daglig leder Frederik Horn.

Et travelt år

Det skjer mye i og rundt løkkabyrået for tiden. Hittil i år har Ernö blant annet vunnet Grand Prix i Stella for Forsvaret, ansatt ny daglig leder (Horn), vunnet Sølvfisken og Sølvmikken for Byggmakker, laget Olsenbanden-film for Gjensidige, hentet to nye medarbeidere fra Try/Apt og vunnet Site of the Day på FWA for www.braastad.com på både mobil og desktop.

– Jeg er gleder meg veldig til å ta fatt på spennende oppgaver i Ernö. Byrået er i en veldig positiv flyt, med mange spennende kunder, både eksisterende og nye. I tillegg opplever jeg Ernö som en betydelig kreativ kraft i den norske reklamefaunaen. De har utviklet og levert svært sterke og effektive kampanjer de siste årene, noe blant annet årets Stella-pris er et veldig godt bevis for, sier Drage, som starter i jobben 6. oktober.

Bra newbiz-uttelling

– Vi opplever vekst på eksisterende kunder og har hatt veldig god uttelling på newbiz-arbeidet i år. Det gjør at vi trenger flere kloke hoder. Pål er helt klart en av dem, avslutter Frederik Horn.

Byrået jobber i dag med kunder som blant andre Byggmakker, Fjordland, Babyshop, Forsvaret, Dagens Næringsliv, Altibox, Red Bull, Gjensidige og Arcus.