Designstrateg fra London til Bergen

Anti Bergen utvider stallen med Tom Morgan, som går inn i rollen som Associate Strategic Director.

51863 d08be original
Fra London til Bergen: Tom Morgan. Foto: Anti

Tom Morgan har bakgrunn innen forretningsutvikling, design og akademia, og var en av tre grundere bak the Curiousity Bureau, et konsulentselskap med base i London og Machester som opererer i landskapet mellom psykologi, kommunikasjon og kreative prosesser. Blant Morgans kunder finner vi navn som Lego, BBC, Jamie Oliver og Ministry of Sound.

Han etablerte seg som coach i designledelse etter å ha fullført en utdannelse innen produktdesign. Han ledet utviklingen av et nytt bachelor samt et executive masters-program innen designledelse parallelt med konsulentarbeid for lokale og internasjonale kunder.

Æresmedlem og ambassadør

Morgan er utnevnt til æresmedlem i Royal Society for the encouragement of Arts, Manufactures and Commerce (thersa.org) og fungerer som ambassadør for organisasjonen i Norge. Han er i tillegg en anerkjent foreleser ved design og business-fokuserte universiteter i Storbritannia, Nederland og Norge.

– I’m very excited to join ANTI, an agency that has achieved world recognition for its outstanding creativity and strategic services. To be a part of this phenomenal team of creatives, working for such exciting and trailblazing clients, is a delightful opportunity. ANTI’s future is clearly destined for greater and greater success, success that is only achieved through our client’s success and for that reason I can’t wait to get started, sier Tom Morgan.

– Del av en langsiktig plan

Kreativ leder i Anti Berten, Endre Berentzen, mener at Morgan vil være et viktig tilskudd på stammen i designbyrået.

– Han øker vår konkurransekraft nasjonalt og internasjonalt med sin spesialkompetanse. Hans evner, erfaring og innsikt innen foretningsutvikling vil ytterligere styrke det strategiske og kreative arbeidet for våre kunder. Ansettelsen av en senior strateg og forretningsutvikler i Bergen er del av en langsiktig plan for å videre fremheve viktigheten av kvalitet i alle ledd når det kommer til strategisk merkevarebygging. Vi gleder oss veldig til å ta tak på arbeidet sammen med Tom og se resultatene av vårt arbeid for våre kunder, sier Berentzen.