Fra RED Media til P4

Digital rådgiver Kristin Langangen fra RED Media har meldt overgang til P4 Radio hele Norge, som styrker sitt digitale lag.

53225 a3716 original
Digital rådgiver Kristin Langangen. Foto: P4

I løpet av 2014 har P4 ansatt fem personer som jobber kun digitalt, to med salg og tre med innholdsproduksjon. Langangens hovedoppgave i P4 blir å videreføre arbeidet med å ta radio inn i den digitale verden.

Merkevare med digitale ambisjoner

Kristin Langangen har allerede mange års erfaring med digitale kampanjer. I ni år har hun jobbet som kundeansvarlig og digital rådgiver i henholdsvis Red Media og MEC, og før det var hun PR- og medieansvarlig i Triumph. Nå gleder Langangen seg til å ta fatt på nye utfordringer i P4.

– Det ligger et stort potensial i krysningspunktet mellom tradisjonelle radiokampanjer og nye digitale konsepter, sier hun.

– P4 er en sterk merkevare med digitale ambisjoner, og i tillegg får jeg jobbe med en unik gjeng med kreative, flinke og engasjerte folk.

Økning på digitale flater

I et radiomarked som har holdt seg stabilt de siste sju årene, rapporterer P4 om en sterk økning i besøk på digitale flater. Siden mars i år har kanalen hatt en økning på nettsider og mobile apper på 250 prosent.

– Vi blir stadig utfordret på kombinasjoner av radiokampanjer og digitale løsninger, så dette er definitivt et satsningsområder for oss. Med Kristin på laget styrker vi denne satsningen med kompetanse og erfaring vi ikke har fra før, sier assisterende salgsdirektør i P4, Nils Sejersted.