Rune Roalsvig til Anorak

Anorak styrkes ytterligere når Rune Roalsvig starter i selskapet den 16. oktober.

52649 1548f original
Ørnulf Johnsen, Thomas Høgebøl, Torgeir Vierdal og Rune Roalsvig. Foto: Anorak

Anorak gikk inn i den nordiske satsingen til The North Alliance (NoA) i august i år. Anorak-leder Torgeir Vierdal er meget fornøyd med at Rune Roalsvig nå kommer med på laget.

– Rune har en imponerende track record, både som strateg, prosjektutvikler og relasjonsbygger. Han har arbeidet både i Norge og internasjonalt, innenfor de fleste bransjer. For oss i Anorak, og for NoA, blir han et brohode mot nye kunder og markeder, og en viktig partner for kundene våre på vei inn et stadig mer utfordrende kommunikasjonsmarked. Kort oppsummert er han en av de aller dyktigste kommunikasjonsrådgiverne som finnes i dette kongeriket, sier Vierdal.

– Vi tror markedet og kundene i økende grad vil etterspørre støtte og erfaring fra tung kommunikasjonsledelse. Her ligger mye av Runes styrke og erfaring, men kanskje viktigst av alt er hans unike forståelse for hvordan kommunikasjonsfaget stadig endrer seg og evnen til å agere deretter. Noe han har bevist for flere av norges største merkevarer over lang tid.

– Jeg mener NoA tenker godt om markedsutviklingen, sier Rune Roalsvig.

– Hele markedsbildet dreier nå i digital retning, og Norden oppfattes av de store aktørene som ett hjemmemarked. Jeg går med hud og hår inn i et byrå som ligger i forkant av denne utviklingen. Kompetansebredden og kraften i NoA gir oss fantastiske muligheter, sier han.

Staker ut kursen

Rune Roalsvig var med å etablere Kitchen i 2001, og har tidligere erfaring fra Leo Burnett og New Deal DDB

– Gjennom ansettelsen av Rune Roalsvig og og den nylige ansettelsen av Ørnulf Johnsen så har Anorak staket ut kursen og samtidig tatt steget opp til å kunne håndtere kunder av større format innenfor de fleste bransjer. Det er hyggelig å kontantere av flinke folk har tro på det vi driver med i NoA, og vi kommer til å fortsette med å finne de beste personene som kan bidra til å styrke Anorak og NoA i alle ledd, uttaler Thomas Høgebøl, initiativtaker og leder av NOA.

– Rune vil også ha en naturlig rolle i samarbeidet med våre kolleger i andre NoA-byråer i Norden, for videreutvikling av eksisterende og nye kunder, avlsutter Høgebøl.

Det første rumpesparket

Kreativ leder i Anorak, Jens-Petter Aarhus er også begeistret.

– Det var Rune som først sparket oss i rumpa og fikk oss til å satse på Anorak. Han var på mange måter en mentor for oss. At han nå blir en del av gjengen er på grensen til rørende. Det har vært laget gode filmer med dårligere utgangspunkt, sier Aarhus.