Skjølberg blir partner i Daughter

AD-veteran Jan Willy Skjølberg slår seg sammen med med Martine Huth og Miriam Heinesen i Daughter.

70918 34e31 original
Martine Huth, Miriam Heinesen og Jan Willy Skjølberg

Etter å ha jobbet som art director og rådgiver i noen av de største kommunikasjonsmiljøene i Norge (blant annet Dinamo og Rapp/DDB), det siste året i eget selskap, hadde Jan Willy Skjølberg fått nok og var på vei ut av reklamebransjen. Så traff han Martine Huth og Miriam Heinesen i Daughter.

– I tillegg til å være sterke, talentfulle og engasjerte kreatører, har de noe viktig på hjertet. De vil lage markedskommunikasjon som tar kvinner på alvor. Både som målgruppe, og hvordan kvinner fremstilles i markedsføring. Dette er en mulighet jeg ikke kan la passere, sier Skjølberg.

Sosialt ansvar

Daughter erklærer at de «ser kvinner i all den variasjon de finnes i», og mener at moderne virksomheter og merkevarer både har et kulturelt og et sosialt ansvar i kvinnesaken. Tanken er å skape effektiv markedskommunikasjon for virksomheter som ønsker å være interessante for bevisste og moderne forbrukere.

– Jan Willy representerer nytenkning og erfaring. Vi er heldige som får en til med på laget som er så engasjert i både fag og sak. Alle gode ting er tre!, sier Miriam Heinesen.

Med bakgrunn i art direction, konseptutvikling og pedagogikk skal Daughter levere alt fra innsikt og idé, til produksjon og analyse.

– Det ligger ingen motsetning i å være opptatt av kvinnesak og selge varer og tjenester. Tvert i mot. Her ligger det mange nye og viktige muligheter som språk, visualisering, kontekst og ikke minst holdning. Og det handler ikke alene om hvordan vi snakker til, og omtaler kvinner, men like viktig: hvordan vi snakker til menn om kvinner, avslutter Skjølberg.