Trine Weidal til Hyper

Digital transformasjon haster, og derfor er Trine Weidal ny på Hyper-laget.

70150 4da23 original
Trine Weidal og Lars-Petter Windelstad Kjos. Foto © Hyper

– Jeg har gledet meg stort til å bli en del av Hyper, som er et av få byråer i Norge som er rigget til å hjelpe merkevarene til å foreta en digital transformasjon, noe som er hovedårsaken til at jeg ville hit, sier Trine Weidal.

– Hyper vokser med stadig nye kunder, samtidig som problemstillingene til kundene våre blir langt mer komplekse der kommunikasjon møter teknologi og forretningsutvikling. Vår jobb er å skape forretningsmessig effekt for våre kunder og med Trine på laget styrker vi vår strategiske kompetanse, uttaler kreativ leder i Hyper, Lars-Petter Windelstad Kjos.

Digital transformasjon i siget

– Mest av alt handler det om å evne å betrakte det digitale som en integrert del av måten merkevarer og virksomheter kommuniserer med sine kunder på. I mange organisasjoner betraktes fremdeles det digitale som en silo med eget budsjett, egen avdeling og eget mandat. Men mange er i siget og jeg håper og tror at 2016 blir det store transformasjonsåret. Og da handler det ikke om hvilken kanal man kommuniserer i, det handler om å se alle kontaktpunkter med kundene, det være seg tjenester, reklame, innhold eller dialog under ett, sier Weidal.

Weidal har de siste ni årene hatt lederstillinger i flere byråer, blant annet Creuna, Mediafront, McCann og nå sist DayTwo, hvor hun har hatt kundeansvaret for en rekke store norske og internasjonale virksomheter.

Et godt år

2015 ble et sterkt år for Hyper der selskapet endte på en sammenlagt 3. plass på byrålisten til Sølvtaggen for 2015 bak POL og TRY. Hyper tok også en 2. plass som årets produksjonsbyrå. I Byråprofil endte selskapet på 3. plass under Årets Techbyrå, og sist men ikke minst er Hyper ratet på topp 10 blant «Swift GitHub developers worldwide».