McCann vokser videre

Byrået med kunder som REMA 1000, Tine, Lotto, Ruter, Peugeot og Storebrand har seks nyansatte i hus.

75553 444e9 original
Fem av seks nyansatte i McCann. Fra venstre: Thea Cecilie Dahl Helgeland, Vilde Odmundson, Josephine Berntzen, Simen Hanssen og Kaja Koppang. Line Falk var ikke tilstede da bildet ble tatt. Foto © McCann

– Jeg stolt over å kunne presentere seks nye lagspillere i familien vår, forteller byråleder Linda Kling.

Josephine Berntzen (23) og Kaja Koppang (27) er ansatt som nytt kreatørteam. Berntzen har nettopp gjort ferdig Art Direction-linja på Westerdahls. og før det studerte hun foto på New York Film Academy.

Koppang er nettopp ferdig med Tekst og Skribent-linja på Westerdahls og har jobbet som frilansskribent i Tanzania. Teamet representerer dessuten Norge under årets Future Lions i Cannes, og kreativ leder Stein Simonsen er storfornøyd med at teamet har signert hos McCann

– Kaja og Josephine var i praksis hos oss mens debatten raste om Westerdals angivelige neglisjering av reklamefaget. Det var litt rart å lese kritikken mot undervisningen, samtidig som student-teamet vi hadde utplassert slo oss rett ned med den ene smarte ideen etter den andre. Med sin nysgjerrighet og lærelyst passer de perfekt inn i det byrået vi har brukt de siste to årene på å bygge. Det var rett og slett helt uaktuelt å la dem forsvinne noe annet sted.

Strategi og innsikt

Simen Hanssen (40) er ansatt som Strategy Planner i McCann. Han kommer fra stillingen som Strategi Direktør i Vizeum Norge og har tidligere jobbet som senior medierådgiver i Telenor Norge, som rådgiver i Hei! Reklamebyrå og Creative Stategist i Naked Communucations.

– Vi opplever daglig at våre kunder utfordrer oss innenfor områdene strategi og innsikt, sier Svein Sælid, strategisk direktør i McCann.

– Ikke minst med tanke på hvordan nye kilder for innsikt og data skal kunne bidra til å skape sterkere kreative løsninger og dermed øke effektiviteten. Med erfaring fra praktisk talt alle sider av bordet, inngående forståelse for performance marketing og en sterk tro på sammenhengen mellom kreativitet og effektivitet er vi sikre på at Simen vil bli et vesentlig tilskudd til vårt planning-produkt. At han i tillegg er en trivelig fyr med forkjærlighet for kvalitetsrock er heller ingen ulempe.

Line Falk (46) er ansatt som Performance Manager. Hun har tidligere jobbet med søkeindeksering i Kvasir, som rådgiver for søkemotoroptimalisering i OMG og som Performance Manager i Starcom.

Thea Cecilie Dahl Helgeland (30) er ansatt som Digital Executive. Hun kommer fra stillingen som CRM-ansvarlig og markedskonsulent i Kampanje.com.

Vilde Odmundson (27) er ansatt som grafisk designer. Hun har gått på NKF og Westerdals, og ifølge McCann har hun flere analoge, grafiske prosjekter gående på fritiden som handler om det fineste i livet: Vesterålen, fjell og familierøtter.