Nye krefter til Schjærven Reklamebyrå

Reklamebyrået gyver løs på høsten med nytt team, ny tekstforfatter, ny designer og ny prosjektleder.

77030 f3dd6 original
Bak fra venstre: Helge Wiig, Siv Martine Nyborg, Pål Magnus Tømmervold, Hanna Sætre og Camilla Hovind. Sittende foran: Anders Waage. Foto © Schjærven

– Vi legger bak oss et særdeles aktivt første halvår og er veldig glade for å styrke oss med disse flinke folka nå i høst. De har blitt mottatt med åpne armer og er allerede i fullt arbeid for kunder og en viktig del av miljøet i Schjærven, sier administrerende direktør Anders Waage i Schjærven Reklamebyrå.

Det nye juniorteamet består av Hanna Sætre og Siv Martine Nyborg, som møttes gjennom studiene. De ble et team fordi begge hadde samme mål og ambisjoner, og var fullt innstilt på å få jobbe med reklame. Og ingen av dem hadde en plan B. Duoen har gått to år på linjen for reklame og merkekommunikasjon på Høyskolen Kristiania. Forrige vinter hadde de tre måneders praksisplass i TRY. Begge to har tidligere vunnet hver sin reklamekonkurranse i regi av skolen, Siv i 2016, Hanna året etter. Premien begge årene var å representere Norge i Roger Hatchuel Academy under Cannes Lions.

Journalistutdannet moskusguide

Schjærven har også tatt inn en tekstforfatter og desker i Pål Magnus Tømmervold, som de siste årene har jobbet for Aftenposten, TV 2 og Mediehuset dittOslo. Pål Magnus har studert ved NTNU med fordypning i medie- og statsvitenskap. Bacheloren ble fullført ved et amerikansk college i St. Louis hvor han også hadde fotballstipend. Han har også erfaring fra fire somre på Dovrefjell som moskusguide! På toppen av alt dette har han journalistutdannelse.

Nye senior designer er også på plass: Helge Wiig, som gikk ut fra AD-linja på Westerdals i 2005, for så å jobbe tre år i DDB Oslo, tre år i Naked Communications og de siste fire årene i Isobar. I sin nye jobb i Schjærven Reklamebyrå vil Helge ha fokus på konseptutvikling, brukeropplevelse og visuell utforming.

Camilla Hovind er ny senior prosjektleder i byrået. Hun har tolv års erfaring som prosjektleder hos Oktan før hun de siste tre årene har vært senior prosjektleder og avdelingsleder for kreativ avdeling i Retail House. Hun har jobbet med merkevarer som TINE, Orkla, Butinox, Tele2, Expert, G-Sport, Ringnes og Christiania GlasMagasin, og har studert markedsøkonomi på BI/NMH.