Fra Beijing til Shanghai

Duy Nguyen forlater rollen som Interactive art director hos reklamebyrået 180 China til fordel for rollen som Product Owner hos digital-byrået VML.

VML, som er en del av WPP-gruppen, hjelper bilmerket Ford med innovasjon i APEC-markedet, blant annet gjennom utviklingen av appen Ford Pass. Digitalbyrået ønsket å styrke sitt produkt- og tjeneste-team, og hyret dermed inn Nguyen som Product Owner. Nguyen får ansvar for å eie visjonen til et av de digitale produktene for Ford i APEC, samt representere interessentene. Han skal også være med å utvikle nye konsepter og digitale produkter for Ford. 

Duy Nguyen er utdannet interactive art director hos Hyper Island og har blant annet jobbet hos MK Norway, Wieden+Kennedy og M&C Saatchi. Han er på plass i Shanghai-campuset til WPP fra 29 mai.

Fra Porsche til Ford

Den norske kreatøren hjalp 180 China å vinne en pitch for Porsche China ved å lage en app som skulle hjelpe interne medarbeidere og selgere hos Porsche å lære om de kommene bilmodellene på en enkel og morsom måte. VML var imponert over arbeidet Nguyen gjorde og ga ham et jobbtilbud.

– Jeg gleder meg veldig til å begynne i ny rolle hos VML i tjeneste- og produkt-teamet. Det er et lite, ungt og energisk team i Shanghai med mye frihet og ansvar. Jeg har lenge hatt lyst til å fokusere mer på digital produktutvikling over å lage reklame, så dette er en gylden mulighet. Spesielt når jeg får jobbe mot hele APEC-markedet. Den første måneden blir det vel litt opplæring, men jeg satser på jeg kan med selvtillit ta full eierskap over et av de digitale produktene for Ford etterhvert, sier Nguyen til kreativtforum.no.


Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.