GK henter senior AD fra Kitchen

GK fortsetter den kreative veksten og har ansatt Art Director Ole Henrik Stubberud fra Kitchen reklamebyrå.

85860 6db03 original
Senior AD/kreatør Ole-Henrik Stubberud går fra Kitchen til Geelmuyden Kiese. Foto © GK

På fire år har «kreatørgruppa», den nyere delen av Geelmuyden Kiese, vokst fra 1 til 37 personer. Siste skudd på stammen er den erfarne kreatøren Ole Henrik Stubberud, som har vært de siste 10 årene i Kitchen, men også har bakgrunn fra Ogilvy, og en periode hvor han drev eget selskap. Gjennom årene har han jobbet med mange av Norges store og kjente merkevarer. I det siste står han bak «Mannen som levde på Fretex» og fosterhjemskampanjen for Bufdir med filmen som har fått over 270 millioner views.

Rigger seg for større kunder

– Sterke seniorkreatører som passer godt inn i måten vi tenker kommunikasjon på blir fort travle i GK. Ole Henrik er allerede godt i gang på Solli plass med kundearbeid og har ikke overraskende allerede blitt en naturlig del av miljøet vårt, sier byråets administrerende direktør Nina Riibe.

– Stubberud er nok en investering i satsningen på å løfte våre konseptuelle leveranser enda et hakk, sier hun. – Vi rigger oss for enda flere større kunder som tradisjonelt har gått til reklamebyråene.

– Jeg er utrolig takknemlig for de fantastiske årene i Kitchen og hva det har gitt meg. Det blir litt som å forlate familien. Men jeg er veldig glad for å lande i Geelmuyden Kiese som er godt rigget med tydelig satsning på kreativ kommunikasjon, sier Ole Henrik Stubberud.

– En veldig god balanse

GK-topp Hans Geelmuyden er tydelig på at det er en bevisst satsing på kreativitet i kommunikasjonsbyrået.

– Kreativitet er kommunikasjonens hjerte. Derfor har vi satset mye på dette området de siste årene, og veksten fortsetter. Våre oppdragsgivere gir oss stadig nye utfordringer på konseptuelle leveranser, store kampanjer og nye måter å nå ut med deres budskap. Nå har vi en veldig god balanse mellom analyse, strategi, kreativitet og produksjon. Og ikke minst en sunn blanding av erfarne og yngre krefter.

I kreatørgruppen inngår nå sju kreative team, grafisk- og motion designere, community managere, in house video-produksjon, utviklere, rådgivere og egne prosjektledere på markedskommunikasjon.