Digital dugnad 2 – i Stavanger!

Torsdag 9. juni kommer Kreativt Forum og Digital Heads til Stavanger for å holde et skreddersydd heldagskurs for alle byråene i Stavanger regionen!

INNFØRINGSKURS I DIGITAL MARKEDSFØRING FOR KREATIVE BYRÅER

Kreativt Forum har utarbeidet en rekke innføringskurs i digital markedsføring for kreative byråer. I samarbeid med KF-byråene i Stavanger (procontra, Fasett, Aldente, KnowIT og Melvær & Lien ) tilbyr vi nå et skreddersydd heldagskurs i digital markedsføring. Programmet er tettpakket og tilpasset byråer som ønsker seg et digitalt kompetanseløft. 

Ønsker du bedre forståelse for hva performance marketing er og hvorfor det er viktig å ha denne kompetansen internt i byrået ditt? Vil du lære om Google og digital markedsføring?

På en og samme dag skal vi lære om Google AdWords, Google Display, Google Remarketing og Google Analytics. Vi skal diskutere digitale inntektsstrømmer og se på nye muligheter som oppstår for kreative byråer i digitale kanaler.


Hvem bør delta? 

Dette er et innføringskurs som er skreddersydd for kreative byråer som er i en digital omstillingsfase og vil gi et godt utbytte for deg som jobber som kreatør, designer, art director, tekstforfatter, prosjektleder og/eller rådgiver. Meld deg på kurset nå for å sikre deg plass.


Agenda:

Velkommen / introduksjon

Alle vil ha sin del av den digitale kaken!
- Nye konkurrenter kommer på banen
- Hva kan kreative byråer lære av mediebyråer?
- Hvilke fordeler har kreative byråer vs. andre fagmiljøer?
- Hvordan "tenke" performance i innholdsmarkedsføring?
- Nye muligheter og potensielle inntektsstrømmer

Google Adwords
- Hvorfor være synlig på søk?
- Hva skiller SEM fra SEO?
- Søkeord, annonsetekster, landingssider og bud
- Auksjonsmodellen til Google
- Nyttige gratisverktøy, tips og best practice
 
Google display & remarketing
- Innføring i Google Display Network (GDN), gjennomgang av formater og ulike målrettingsmetoder
- Hvordan fungerer remarketing hos Google?
- Nyttige gratisverktøy, tips og best practice
 
Google analytics & kampanjesporing
- Innføring i hva Google Analytics er og hva verktøyet brukes til
- Hvorfor og hvordan sette opp konverteringssporing, mål og events?
- Innføring i kampanjesporing og UTM-parametere
- Viktige rapporter
- Nyttige gratisverktøy, tips og best practice
 
Faq
- Diskusjon / spørsmål og svar


Foredragsholder:

Lise Fimreite Simensen er grunnlegger av Digital Heads AS. Lise har jobbet med digitale kanaler i ti år, hvor fem av disse årene har vært i Google. Hun har bistått noen av landets største merkevarer med digital strategi, kampanjer og analyser. Lise er på topp 10-listen over landets ledende digitale hoder, kåret av E24 Ledertalentene 2015.  Digital Heads tilbyr lederstøtte i digitale satsinger og opplæring i digitale emner for annonsører og byråer. Les om Digital Heads


Sted og dato: 
Dato: 9.juni kl: 09.00-16.00
Sted: Lars Hertervigsgate 3, Stavanger sentrum. (Fasett sine lokaler)


Hva koster kurset?
Kr. 1.950 for KF og ANFO-medlemmer
Kr. 2.450 for andre
* prisene er eks.mva
* inkluderer enkel servering
* Påmeldingen er bindende


Påmelding: *påmeldingsfrist er 3. juni.
NB! Det er begrenset med plasser, så her gjelder "første mann til mølla" prinsippet.

KLIKK HER FOR Å MELDE DEG PÅ >>

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.