Ajourføringsdagen

Del 2 av RRA-kurset (Ajourføringsdagen) er åpent for alle. Det tar for seg aktuelle problemstillinger som gir bransjen utfordringer i hverdagen. Kreativt Forum anbefaler alle å oppdatere sine RRA-kunnskaper jevnlig, minimum hvert 4. år.

Ajourføringsdagen. Siste oppdateringer. Endringer i sentrale saker innenfor markedsretten og sosiale medier

Aktuelle saker:

  • «Big Data» i markedsføring. Enorme muligheter for innsikt og bruk i forbrukerens kjøpsmønster, men hva må du tenke på?  

  • Markedsføring i sosiale medier.  Hvilke regler gjelder? Bli oppdatert på hvilke krav som gjelder med markedsføring i sosiale medier.  Markedsføring skal fremstå som markedsføring. Markedsføringen skal ikke være urimelig påtrengende. Nettsamfunnenes egne regler. Personvern.
  • Krav til universell utforming på digitale flater. Nye lover – og hva innebærer det?
  • Etiske retningslinjer for bransjen – diskusjon og case.
  • Siste nytt fra Forbrukerombudet. Få med deg de sentrale nyhetene fra Forbrukerombudets praksis. 
  • 3D printing. Skal det starte den neste industrielle revolusjonen slik The Economist og president Obama tror? Hva er status på denne teknologien? Hvilke nye forretningsmodeller er iferd med å dukke opp? Hvilke utfordringer - tekniske, økonomiske, juridiske og etiske - står vi overfor?
  • TV og AV-markedsføring. Kringkastingslovens spesielle regler om: Reklame. Sponsing. Produktplassering/Prop-placement. Adskillelsesprinsipp/Program vs. reklame. Barnas TV-verden 

Og litt til ….

Pris:
Kr.  5.450,- for KF-medlemmer. 
Kr.  7.200,- for alle andre. 
I tillegg kommer kr. 350,- for kursmateriell

Sted
Kurset arrangeres i lokalene til advokatfirmaet Haavind, Bygdøy allé 2, Oslo

Påmelding:
Bindende påmelding innen 8. januar på mail til solveig@kreativtforum.no

Fullstendig program for dagen - last ned filen.

For mer info, kontakt: solveig@kreativtforum.no

                                                           


Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.