Kurs i medie- og kommunikasjonsrådgivning: MRA 2 – 2017

Et kurs i strategisk medie- og kommunikasjonsrådgivning for viderekomne med fokus på integrert markedskommunikasjon. Bygger videre på MRA Trinn 1 (grunnkurs). Det er ikke et krav å ha gjennomført MRA1 såfremt relevant erfaring kan dokumenteres.

Hva er MRA?

Kreativt Forum, i samarbeid med ledende medie- og reklamebyråer, har gjennom tiår utviklet MRA til det mest komplette utdanningstilbudet innen strategisk medie- og kommunikasjonsrådgivning i Norge. Over 600 rådgivere og markedssjefer er i dag MRA-sertifisert. 

MRA kurset består av 2 moduler: Ett grunnkurs (MRA Trinn 1) og ett fordypningskurs for viderekomne (MRA Trinn 2). Det er ikke et krav å ha gjennomført MRA1 såfremt relevant erfaring kan dokumenteres. Begge kurs har avsluttende eksamen. Bestått eksamen på MRA Trinn 2 sertifiserer til tittelen: MRA – MedieRådAnsvarlig.

MRA kursene står sentralt hos de store mediebyråene, mediebedriftene, kreative byråene og annonsørene i Norge.


Nytt i 2017!

Medielandskapet er i drastisk endring og skillet mellom mediebyrå og reklamebyrå er ikke lenger hva det en gang var. I dag må en god medierådgiver besitte kompetanse innen både medierådgivning og kommunikasjonsrådgivning, samt ha en god forståelse for digitale medier. Derfor har digitale løsninger og integrert markedskommunikasjon fått en større og viktigere plass på MRA Trinn 2.


Om MRA Trinn 2:

MRA Trinn 2 er et kurs i strategisk medie- og kommunikasjonsrådgivning for viderekomne med fokus på integrert markedskommunikasjon. Kurset er basert på forelesninger, cases, diskusjoner og gruppearbeid. Foreleserne er de beste fra bransjen. 

Noe av det vi skal igjennom er:

- MRAs arbeidsprosess
- Annonsørens utfordringer i hverdagen
- Kundebrief og de-brief
- Målfastsetting
- Hvordan skape resultater gjennom integrert samarbeid
- Problemdefinering: Hvor trykker egentlig skoen?
- Analyse og innsikt
- Tallenes tale - hva er fakta? Hva er myter?
- Verdien av kreativitet
- Merkevarebygging i fortid, nåtid og fremtid
- Vinnerne av medieprisen (case) 
- Effektmåling - hva kan og bør måles?
- Mediestrategi og budsjettering
- Fra strategi til ide
- Case 1
- Case 2
- The winning team 2016 gir råd og tips
- Hvordan presentere mediestrategi som får folk til å lytte?
- Oppsummering MRA
- Praktisk info til eksamen

* Detaljert program kommer snart.    


Hvem bør delta på MRA Trinn 2?

Kurset egner seg for alle som jobber med medie- og kommunikasjonsrådgivning, enten det er i mediekanal, mediebyrå, reklamebyrå eller på annonsørsiden.

For å delta på MRA Trinn 2 må du enten å ha gjennomført og bestått eksamen på MRA Trinn 1 eller kunne dokumentere relevant erfaring tilsvarende MRA Trinn 1 (normalt 3 års erfaring fra et byrå/kundesiden). 


Sted og datoer:

Samling 1: 31 jan. - 02. februar (3 dager)
Samling 2: 07 - 09. februar (3 dager)
Gruppe eksamen skriftlig: 02. - 06. mars
Gruppe eksamen muntlig: uke 12 (20. - 24. mars)


Alle kursdagene varer fra 09:00 - 16:00

Sted: MESH

Tordenskioldsgate 3, 0160 Oslo

Klikk for å se kart her


Hva koster kurset? 

Kr. 19.900,- for KF og ANFO-medlemmer
Kr. 24.900,- for andre
Flyrabatt på kr 1000,- / deltaker til de som må ta fly for å delta
* prisene er eks.mva
* inkluderer kursmateriell og eksamensavgift
* Påmeldingen er bindende
Early bird!  20% rabatt ved påmelding innen 1. desember.


Påmeldingsfrist: 
Påmeldingsfristen er 20. januar 2017. 

Det er begrenset med plasser så meld deg på nå for å sikre deg en plass. Det gjør du ved å fylle ut skjemaet nedenfor. 


Påmelding: 

KLIKK HER FOR Å MELDE DEG PÅ >>


Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.