Mediestrategi 2 – 2018

Et kurs i strategisk medie- og kommunikasjonsrådgivning for viderekomne med fokus på integrert markedskommunikasjon. Bygger videre på Mediestrategi 1 (grunnkurs). Du kan delta på Mediestrategi 2 uten å ha deltatt på Mediestrategi 1 såfremt relevant erfaring kan dokumenteres.


Om kurset:

Kreativt Forum, i samarbeid med ledende medie- og reklamebyråer, har gjennom tiår utviklet Mediestrategikurset til det mest komplette utdanningstilbudet innen strategisk medie- og kommunikasjonsrådgivning i Norge. Over 700 rådgivere og markedssjefer er i dag MRA-sertifisert. 

Kurset består av 2 moduler: Ett grunnkurs (Mediestrategi 1) og ett fordypningskurs for viderekomne (Mediestrategi 2). Begge kurs har avsluttende eksamen. Bestått eksamen på Mediestrategi 2, sertifiserer til tittelen: MedieRådAnsvarlig.

Mediestrategikursene står sentralt hos de store mediebyråene, mediebedriftene, kreative byråene og annonsørene i Norge.


Nytt i 2018!

Medielandskapet er i drastisk endring og skillet mellom mediebyrå og reklamebyrå er ikke lenger hva det en gang var. I dag må en god medierådgiver besitte kompetanse innen både medierådgivning og kommunikasjonsrådgivning, samt ha god forståelse for den teknologiske utviklingen. Derfor er digital forståelse og integrert markedskommunikasjon nå en naturlig del av Mediestrategi 2.


Innhold: 

Kurset er basert på forelesninger, cases, diskusjoner og gruppearbeid. Foreleserne er de beste fra bransjen. 

Noe av det vi skal igjennom er:

- MRAs arbeidsprosess
- Kundebrief og de-brief
- Målfastsetting
- Annonsørens utfordringer i hverdagen
Analyse og innsikt - Situasjonsanalyse
Problemdefinering: Hvor trykker egentlig skoen?
- Tallenes tale - hva er fakta? Hva er myter?
- Hvordan skape resultater gjennom integrert samarbeid
- Mediestrategi og budsjettering
Vinnerne av medieprisen (case) 
- Fra strategi til ide
- Merkevarebygging i fortid, nåtid og fremtid
- Verdien av kreativitet
- Viktigheten av effektmåling gjennom hele kundereisen
- Cases
- Fjorårets "winning team" gir råd og tips til eksamen
- Hvordan presentere mediestrategi som får folk til å lytte?
- Oppsummering
- Praktisk info til eksamen

* Detaljert program kommer snart.    


Hvem bør delta?

Kurset egner seg for alle som jobber med medie- og kommunikasjonsrådgivning, enten det er i mediekanal, mediebyrå, reklamebyrå eller på annonsørsiden.

For å delta på Mediestrategi 2, må du enten å ha gjennomført og bestått eksamen på Mediestrategi 1, eller kunne dokumentere relevant erfaring tilsvarende Mediestrategi 1 (normalt 3 års erfaring fra byrå/kundesiden). 


Sted og datoer:

Samling 1: 16. jan. - 18. jan. (3 dager)
Samling 2: 23. jan. - 25. jan. (3 dager)
Gruppe eksamen skriftlig: 09. - 12. februar (langhelg)
Gruppe eksamen muntlig: 1 dag uke 10 (5. - 9. mars)


Alle kursdagene varer fra 09:00 - 16:00
Sted: MESH
Tordenskioldsgate 3, 0160 Oslo
Klikk for å se kart her


Hva koster kurset? 

Kr. 19.900,- for KF og ANFO-medlemmer
Kr. 24.900,- for andre
Flyrabatt på kr 1000,- / deltaker til de som må ta fly for å delta
* prisene er eks.mva
* inkluderer kursmateriell og eksamensavgift
* Påmeldingen er bindende
Early bird!  20% rabatt ved påmelding innen 1. desember.


Påmeldingsfrist: 5
. januar 2018 

Det er begrenset med plasser så meld deg på nå for å sikre deg en plass. Det gjør du ved å fylle ut påmeldingsskjemaet nedenfor. 


Påmelding: 



Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.