– Det var på tide å vie dette produktet litt oppmerksomhet igjen, sier Line Aarnes, Senior Brand Manager i Kraft Foods Norway.
– Smil er en av Freias sterkeste og mest tradisjonsrike merkevarer, og et produkt de fleste har et forhold til. Vi har faktisk opplevd et reelt savn av reklame for Smil hos folk der ute, fortsetter hun.
Same same, but different
Konseptet har fra starten av i 1955 vært at Smil er skapt for å deles, noe man har valgt å beholde, om enn i en litt ny tapning.
Man skrider ofte litt ærbødig til verket med Freias produkter, så også med Smil. Man føler man har et ansvar for å bringe en tradisjon videre, og at mange av produktene ikke bare tilhører Freia, men også det norske folk, sier Stig Bjølbakk, kreativ leder i SMFB.
Team på jobben:
Byrå: SMFB
Tekst: Stig Bjølbakk
AD: Carl-Erik Conforto
Konsulent: Christian Steen
Prosjektleder/Byråproducer: Camilla Von Borcke
Ansvarlig hos kunde: Line Aarnes, Chris Samways
Regi: Kasper Wedendahl, Bacon
Involverte byråer
SMFB