Drømmefangere langs veien

Arbeid av Grey Oslo

For 4. år på rad har Statens vegvesen og Grey laget en sommerkampanje som skal få trøtte sjåfører til å kjøre til siden og ta en liten lur.

 I år er det drømmer som er utgangspunktet for det kreative konseptet.

–– Tidligere år har kampanjen dramatisert rundt viktigheten av å stoppe og sove, hvordan man enklest kan sovne når man allerede har stoppet og symptomer på tretthet. Å snakke om hva som skjer når man faktisk har sovnet, bruke det som inngang til å formidle budskapet, føltes som et naturlig neste skritt, sier konsulent Henrik Aase.

Kampanjen består av 10 radiospotter og en litt annerledes webside. I tillegg skal Drømmefangere fra Drømmesentralen møte bilistene langs veien i sommer.

–– Konseptet er dramatisert rundt det disse Drømmefangerne plukker opp av drømmer på rasteplasser og bensinstasjoner rundt omkring i landet, forteller tekstforfatter Kim Mohn og AD Halvdan Lind Høverstad.

–– Radio er hovedmediet og det er naturlig når vi henvender oss til folk som kjører. Folk drømmer mye rart, derfor er radiospottene også rare. Men det bidrar jo til at de står ut i reklamebolken. Og så håper vi at folk kjenner seg litt igjen, og synes det er gøy!  

Radiospottene henviser til nettsiden Drømmesentralen.no der man kan lese mer om søvn og bilkjøring, dele sine egne drømmer og vinne en drømmereise.

Hør spottene ved å klikke «Neste»-pilen i mediespilleren.

Byrå: Grey
Kreativt team: Kim Mohn, Halvdan Lind Høverstad, Marianne Knutsen ogTutta Sætra.
Konsulent: Henrik Aase
Prosjektleder: Siv Sætre
Kampanjeansvarlig, Statens Vegvesen: Kjersti Nordgård Danielsen
Produksjon: Stig og Stein radiobyrå (radio). Klapp Media (web)

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.