SMS-film engasjerer

En reklamefilm for Amnesty International har gått en ukes tid på TV, med stort engasjement som resultat. Det er Kikkut og Fantefilm som står bak.

15169 615ab original

Jørgen Lindbäck-Larsen, prosjektleder marked i Amnesty International hadde stor tro på at den nye reklamefilmen ville engasjere det norske folk til å aksjonere mot dødstraff.

– Filmen virker faktisk bedre enn forventet. Vi fikk inn over 3000 nye SMS-aksjonister i løpet av de to første dagene filmen er vist. Det er intet mindre enn en «alltime high» for SMS-nettverket til Amnesty International som nå har nesten 60.000 medlemmer i Norge.

– Fokuset vårt er å få flest mulig til å engasjere seg i Amnesty og aksjonene for å redde menneskeliv, sier art director Stig Eilert Svendsen.

Filmen vil bli fulgt opp av print og nettannonsering i løpet av august.



SMS som aksjonsform
SMS-aktivisme er en av Amnesty Norges nyeste aksjonsformer. Nærmere 60.000 personer er med i SMS-nettverket. SMS-aksjoner brukes når det er antallet underskrifter og rask responstid som teller.

Som SMS-aktivist får du tekstmeldinger ca. 25 ganger i året med en oppfordring om å slutte deg til en appell.

Filmene skal gå på TV2 og TV3 nå i sommer. Første visning var mandag 30.juni.



Art director Stig Svendsen retter en stor takk til Fantefilm og regissør Johanne Helgeland, produsent Elle-Beth Lønnestad og produksjonsleder Audun Lyngholm Wittenberg.

– Uten dette teamet ville vi ikke fått et så bra resultat, sier Svendsen som også takker alle som har stilt opp for Amnesty i arbeidet med denne kampanjen.

De involverte:

Kikkut Reklamebyrå

AD: Stig Eilert Svendsen

Tekst: Torbjørn Ellingsen og Stig Eilert Svendsen

Konsulent: Torbjørn Ellingsen

Prosjektleder: Irene Møller



Produksjon:

Produksjonsselskap: Fantefilm

Regi: Johanne Helgeland

Produsent: Elle-Beth Lønnestad

Produksjonsleder: Audun Lyngholm Wittenberg

Etterarbeid:

Offline: Video Workshop v/ Magnus Evensen

Lyssetting, lyd og online: The Chimney Pot


Involverte byråer

Logo i sirkel

Vår