Kommunikasjonskonseptet «Vi kaller det flyt» ble lansert gjennom en
profilfilm hvor vi møter en undrende Roy Jacobsen. Filmen er den første
i en rekke på flere som på et overordnet nivå filosoferer rundt hvordan
moderne teknologi forandrer livene våre, måten vi lever sammen på og
Telenors rolle som aktør i dette.
Med kampanjen for FriFamilie opererer man på kommunikasjonsnivået
under, og beviser hvordan Telenor tilrettelegger for bedre flyt i
hverdagen for folk relatert til konkrete produkter og tjenester.
FriFamilie er et eksempel på en tjeneste som tilfredsstiller et behov
vi spiller opp, og som bidrar til flyt, forteller Henrik Sæther og
Henrik Hagelsteen, ansvarlige kreatører i Dinamos Telenor-team.
I dette tilfellet behovet for kanskje å sove litt bedre om natta ved
å stagge uroen man som ansvarlig far eller mor kan føle for familien.
Favner bredt Kampanjen for FriFamilie favner bredt, omfatter TV,
print og utendørs, og er tatt ut på to nivåer. Den emosjonelle siden
ved produktet tas ut gjennom film som spiller på en far som er urolig
for datterens date-planer, men som med FriFamilie kan få pulsen noe
ned. Den rasjonelle siden handler om pris og enkelhet og tas ut i print
og utendørs.
Telenor planlegger en rekke behovsfokuserte kommunikasjonsaktiviteter fremover.
I mediespilleren: Én film, fire plakater (modul 55) og fire adshels.
Andre sentrale personer i FriFamilie-arbeidet hos Dinamo er faglig
leder Ivar Vereide, rådgiver Anders von Krogh, prosjektleder Ingunn
Kristensen, byråprodusent Tonje Østby og grafisk designer Lis Lonning. Filmen er produsert av Mone
Mikkelsen og Moland Film med Christoffer von Reiss som regissør.
Ansvarlige hos Telenor er Gro-Helen Storedal, Iren Udnæs og Hege
Hildeng.
Involverte byråer
Dinamo AS