Enkelt og billig fra One Call

Kjendiser som Sven Nordin og Tommy Steine uteblir i de nye filmene for One Call, laget av Los.

18926 e69cc original
18927 81275 original
18928 30243 original

Tidligere var den da svært kjendisfokuserte One Call-reklamen skapt av produksjonsselskapet Bug fra Bergen. Nå har reklamebyrået Los&Co tatt over, og de har heller valgt å dramatisere budskapet.

Filmene tar utgangspunkt i at det er mye som er dyrt og komplisert, særlig når man skal nytt velge mobilselskap, unntatt hos One Call. I filmene møter vi to hverdagslige situasjoner som kan oppleves som kompliserte og ikke minst kan bli kostbare; det å gå til frisøren og det å kjøpe olabukser.

Det er en informasjonsjungel der ute, og det er umulig for kundene å orientere seg i mylderet av mobilselskaper og mer eller mindre gode «tilbud». I fem år har vi i One Call sørget for at det er blitt billigere å bruke mobiltelefonen, og det skal vi fortsette med, sier markedsdirektør Thomas Sandaker i One Call.

Utfordrende marked. Det er første gang Los&Co lager film for One Call.

One Call opererer i et utfordrende marked med svært mange aktører som i stor grad kommuniserer de samme budskapene. Utfordringen her lå dermed i å lage en film som tar One Calls policy om billig og enkelt på alvor, uten å gjøre det banalt. Vi er fornøyde med resultatet, som vi mener gjenspeiler prisrotet i bransjen på en sjarmerende og litt ironiserende måte og understreker at One Call er den operatøren som skiller seg ut med sin enkle og tydelige prispolitikk, sier Jan Christian Fosseidbråten i Los&Co.



Teamet bak konsept og ide er Jo Espen Johansen og Ragnar Roksvåg. Prosjektleder har vært Katrine Øiestad og kundeansvarlig Jan Christian Fosseidbråten. Monster har vært produksjonsselskap. Regi ved Magnus Martens, foto ved Erik Sohlstöm. Sebastian Marcussen har vært produsent og etterarbeid ved Megaphon / Fragments.

Los&Co ble etablert i 2008 av mennesker med lang erfaring fra markedsføring og kommunikasjon.

Involverte byråer

79563 aa7a1 original

Los & Co