Q-meieriene med nytt konsept

Arbeid av MK Norway

Q-meieriene ruller ut sin nye kampanje basert på konseptet «Det finnes bedre måter å gjøre ting på».

Familien Q er stadig på jakt etter nye løsninger som gjør hverdagen litt enklere for norske forbrukere. MK Bergen har laget konsept og filmer.
– Tine er en stor aktør i meierimarkedet. Skal vi hevde oss i konkurransen må vi tenke annerledes og nytt for å vinne forbrukernes hjerter. Dette har vært bakgrunnen for vårt nye konsept og er temaet i filmene som blir å se i ukene som kommer, sier markedsdirektør Lise Godfrey i Q-meieriene.

Familien Q
. Filmene handler om familien Q som jobber for å finne bedre løsninger på enkle hverdagsutfordringer. Filmene «skrukork» og «målevindu» skal underbygge at Q er utfordreren som snur seg rundt og kommer med nye løsninger.

Norsksvensk produksjon
. MK Bergen har utarbeidet konseptet og filmideene. Det norske produksjonsselskapet Paradox, med regissør Gaute Hesthagen og produsent Beate Tangre har sammen med det svenske animasjonsbyrået Swiss International produsert filmene.

Teamet som har vært involvert:

MK: Prosjektleder Britt Hege Karlsen, tekstforfatter Jon Hjørnevik, AD Snorre Martinsen og konsulent Svein Roger Selle

Q-meieriene: Markedsdirektør Lise Godfrey, kategorisjef Kristine Skulstad og produktsjef Kristin Myhre. 

Kommentarer

Bøste Mor

10 år, 3 måneder siden

Det finnes bedre måter å gjøre ting på. Filmene er tro mot konseptet, det skal de ha.

Snorre Martinsen

Kreatør / Art Director i POL

10 år, 3 måneder siden

Litt trist med så dårlig oppløsning. De kan sees her også

Snorre Martinsen

Kreatør / Art Director i POL

10 år, 3 måneder siden

Det var da voldsomt

Simen Hanssen

Strategy Planner i Anorak

10 år, 3 måneder siden

Fine filmer Snorre. Da håper jeg bare at Q-meieriene kjører på med flere smarte innovasjoner, slik at konseptet kan leve lenge!

Alf Bendik Bendixen

10 år, 3 måneder siden

Jeg har ikke fått med meg at den nye reklamekampanjen til Q meieriene forteller historien om Familien Q - som stadig er på jakt etter bedre løsninger på hverdagsproblemer. Jeg synes tvert imot at de to filmene er svært forvirrende med hensyn til hva som er problemet, og hvem som er løsningen. Filmenes største problem er vel både relevans og den implisitte dimensjonen som skal bygge personligheten til merkevaren Q. Noe jeg synes har lite med melk og meieriprodukter å gjøre.
Jeg håper at jeg slipper å se flere filmer i denne kampanjen, med mindre man heier på Tine!
Jeg har alltid heiet på Q. Men etter denne reklamen, er jeg blitt en tviler.
Dårlig reklame for Q!