Kong Haakon er fremdeles særlig forbundet med noe man enten gir eller får. Det er en meget godt likt klassiker i mange sammenhenger, men det finnes muligens de som mener det ikke er en særlig spennende gave. Det får så være, men når man tenker på hvor vanvittig mange ubrukelige og unyttige gaver som hvert år skifter hender, er kanskje Kong Haakon likevel å foretrekke. Bitene smaker nå enda bedre, og sjansen for at esken blir stuet bort i en mørk kjellerkrok er minimal, sier kreativ leder i SMFB, Stig Bjølbakk.
Markedsdirektør Bjørn Kjetil Tønnesen i Freia er godt fornøyd med kampanjen.
Det er første gang på lenge at vi gjør noe på den over 100 år gamle merkevaren. Vi ønsket å gi kommunikasjonen et lynne og utseende som var hakket mindre formelt enn man har vært vant med. Kong Haakon lever i beste velgående, og kanskje kan vi få en ny generasjon sjokoladeelskere til å få opp øynene for den kvalitetssjokoladen Kong Haakon faktisk er.
Klikk plusstegnet i mediespilleren for å se større versjoner av annonsene, eller venstreklikk for å laste ned til skrivebordet.
Team hos SMFB:
Kreatører: Hans Martin Rønneseth, André Koot, Stig Bjølbakk
Konsulent: Christian Steen
Prosjektleder: Jannecke Østvold
Mac Design: Marius Hanstad
Foto: Philip Karlberg
Team hos Kraft Foods Nordic:
Marit Myklestad, Bjørn Kjetil Tønnesen
Involverte byråer
SMFB