En konkurranse med premier for 250.000 kroner har fått sjokolademelkelskere til å tømme hyllene, melder MK Bergen, som står bak kampanjen.
Folk drikker oss nær sagt tomme, sier markedsdirektør Lise Godfrey i Q-meieriene.
250.000 i premier. Kampanjen «En helt ny sjokolademelk» er laget basert på konseptet «Det finnes bedre måter å gjøre ting på, som igjen er bygget rundt smaken. En konkurranse der en kode trykket på kartongen gir mulighet til å vinne premier for 250.000 kroner, deriblant en sjokolademelkdekorert Smartbil.
Q-Meieriene er en utfordrer. Da vi lagde kampanjen ønsket vi å utfordre Tine med det vi visste var det absolutt viktigste for sjokolademelkelskere, nemlig smaken. Dette har vært en spennende utfordring og kombinasjonen mellom tradisjonell reklame og sosiale medier mot denne målgruppen har vært vellykket, sier Svein Roger Selle, administrerende direktør i MK Bergen.
Film og onlinemarkedsføring. I tillegg til onpack-annonsering består kampanjen av en TV-film på nasjonale kanaler, salgsmateriell, onlinemarkedsføring og sosiale medier, kampanjeside og lydspotter på Spotify.
MK Bergen har utviklet kampanjen sammen med designbyrået Anti som har designet websidene, animasjonsbyrået Swiss International som har produsert filmen og radioproduksjonsbyrået Verdens sterkeste mann som har produsert lydspottene.
Team hos Q-meieriene: Markedsdirektør Lise Godfrey og produktsjef Linda Forstrønen
MK Bergen: Prosjektleder Britt Hege Karlsen, tekstforfatter Jon Hjørnevik, AD Snorre Martinsen og konsulent Svein Roger Selle
Anti: Konsulent Kenneth Pedersen, kreatør Kjetil Wold, designer Martin Y Stousland og prosjektlederTine Moe (prosjektleder).
I mediespilleren: Film, screenshot web, pakning og lydspott.
857fadbc-d0dd-4be7-ba8c-15692d6d487c.mp3
Involverte byråer
MK Norway