Fordelen ved å være mange

Arbeid av SMFB og Supertanker

Supertanker reposisjonerer LO favør i samarbeid med SMFB.

I sommer kommer den første kampanjen fra nye Supertanker. Selskapet jobber med å reposisjonere LOfavør. LOfavør er LO-forbundenes eget fordelskonsept, og i disse dager lanseres det nye profilsporet.
– Hovedgrepet i den nye posisjoneringen er å videreføre noe av det LO står for på arbeidsplassen til å også gjelde i privatlivet. Med kraften av medlemsmassen skal LO forhandle frem avtaler som gir medlemmene større trygghet også utenfor arbeidstiden, sier John Jacobsen, kreativ rådgiver i Supertanker.

Kampanjen er selskapets første etter omstruktureringen og er utviklet i samarbeid med SMFB.
– Målet med omstruktureringen var å kunne jobbe langsiktig med kundene strategisk og samtidig ha friheten til å veksle mellom ulike kreative miljøer i gjennomføringen. LO er en kunde hvor det er særdeles viktig å forstå nyansene og samtidig kommunisere enkelt og tydelig. sier Jacobsen.

Dekket bord. Carl-Erik Conforto og Stig Bjølbakk i SMFB har utviklet det kreative sporet i kampanjen.
– Dette har vært en fornøyelse å jobbe med. Proffe strateger og en proff kunde som også ser verdien av produksjon med høy kvalitet. Det var nærmest som å komme til dekket bord, sier Stig Bjølbakk, kreativ leder i SMFB.

Kampanjen går i VG, Dagbladet, Dagsavisen og på P4 i hele sommer. I mediespilleren: To annonser og fire radiospotter.

Rådgivere: John Jacobsen og Rudolf Reim
Kreatører: Carl-Erik Conforto, Stig Bjølbakk, Christin Malén Andreassen
Prosjektledere: Anita Nørsett Dahl, Vibeke Wiedsvang
Ansvarlig hos kunde: Heidi Myhr, Terje Olsson

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.