Tidsreise med DnB NOR

Arbeid av TRY Apt

Aftenposten byr på sitt digitalarkiv til DnB NOR i en stor kampanje for å markedsføre Boliglån for unge.

DnB NOR er i gang med en stor kampanje for å markedsføre Boliglån for unge: Bankens beste rente for dem mellom 18 og 33 år.

Et sentralt virkemiddel i kampanjen er et «overlay format» på Aftenposten.no – det legger seg over forsiden første gang en bruker besøker siden.

For å identifisere brukerens alder (for å målrette budskapet til dem mellom 18 og 33), kom Apt opp med tanken om å la brukerne få se forsiden av Aftenpostens papiravis fra den dagen de ble født.

– Idéen ble unnfanget på bakgrunn av at man ønsket å gi budskapet en personlig relevans. I stedet for å eventuelt irritere eller provosere brukerne. Det å få et historisk tilbakeblikk på den dagen du ble født er jo interessant, sier konsulent Kristian Bye.

Resultatet kan oppleves på www.aftenposten.no nå (første gang man besøker, eller på denne linken

Team fra Apt:
Konsulent: Kristian Bye
Prosjektleder: Lisa Canneaux
AD: Dennis Tönnkvist
AD ass/ jr. designer: Sebastian Rasch
Flash: Thomas Nordahl og Odd-Inge Torrissen
Backend: Christopher Aalholm

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.