Kortere vei til langt vekk

Arbeid av Drive McCann

«Kort vei til langt vekk» er Widerøes signatur. Nå har de også kortet ned antall tegn i nettadressen med 50 prosent. McCann står bak kampanjen for wf.no, hvor man enkelt og greit tar tiden på hvor fort det går å komme til Widerøes sider.

Nedkortingen av adressen markeres med en enkel tidslek, der man direkte i bannere eller på kampanjesiden lynrask.wideroe.no konkurrerer i å taste de fem tegnene så raskt som mulig. Daglig trekkes det vinnere av flyreiser i Norge blant alle som klarer kravet på 0,7 sekunder.

Appellerer til lekenhet og konkurranseinstinkt.
– De fleste finner veien til Widerøes sider når de skal reise med Widerøe, men mange vet ikke at de kan booke hele reisen sin der, også med andre selskaper. Dessuten har siden en ganske unik personlig chatservice, som er åpen både dag og natt, sier McCann-teamet.

– Dette er brukerfordeler vi tror enda flere vil øynene opp for hvis de først kommer i kontakt med dem, men siden vaner er vonde å vende trenger folk kanskje litt hjelp til å få den rette bevegelsen inn i fingerspissene. Derfor valgte vi en løsning som appellerer til folks lekenhet og konkurranseinstinkt framfor å bare flagge de funksjonelle fordelene.

Etter en uke har kampanjen involvert nær 2.000 unike brukere per dag.

Kampanjen finner du her: lynrask.wideroe.no

Team i McCann:
Stein Simonsen, tekstforfatter
Torstein Greni, AD
Rune Tyvold, formgiver
Janne Espevalen, rådgiver
Marius Zachariasen, rådgiver
Camilla von Borcke, prosjektleder
Produksjonsselskap: Mediafront

Kommentarer

Jan Thomas Pettersen

Digital Produsent i Amfi Kreativ

8 år, 4 måneder siden

wtf?