Yaris dominerte morgenavisen

Saatchi & Saatchi står bak lanseringskampanjen for Toyoya Yaris som dominerer i Dagbladet og Aftenposten i dag.

14087 23adf original
14088 1d3b3 original
14089 e7589 original
14090 cd219 original
14091 bdebc original
14091 bdebc original
14092 93b3c original
14093 10697 original
14094 688cc original
14095 853fa original
14096 b5694 original

Når Toyota kupper omtrent hele Dagbladet og Aftenposten må vi også gjøre oss fortjent til leserens oppmerksomhet. Bilbransjen har et svært tydelig kategorispråk, og ved denne type dominans vil kategorispråket virke anmasende, sier Haagen Sæther-Larsen, partner i Saatchi & Saatchi.

Byrået har tilknyttet seg et veritabelt Who's who over talentfulle norske illustratører.

Nye Yaris har mye bra å by på. Ved koble oss sammen med dyktige illustratører som har fått oppgaven å tolke på sitt vis kjerneverdiene til Toyota Yaris, så får vi et interessant uttykk gjennom avisene. Det blir da også et formspråk uten aldersgrenser. Vi har også gitt illustratørene litt egenreklame-plass på anonnsene noe som er helt klart i Toyotas ånd om å hjelpe andre frem, sier Haagen Sæther-Larsen.

Ifølge kreatørene hos Saatchi har det vært spennende å jobbe med så mange flinke illustratører i en hektisk prosess.

Store deler at Saatchi & Saatchi har jobbet på kampanjen. Hovedteamet har vært: Øyvind Waage, Snorre Martinsen, Kristoffer Reppen, Magnhild Foldøy, Bjørn Melvold og Haagen Sæther-Larsen.

Disse står for illustrasjonene: Silje Marie Kristiansen, Robin Snasen, Rengård, Lars Fiske, Bendik Kaltenborn, Ragnar Aalbu, Ida Larmo, Lars, M. Aurtande, Christian Horseng, Oh Yeah Studio og White Hole

Involverte byråer

85927 b77c0 original

Per Høj