Flyktninghjelpen

TV2 arrangerer hvert halvår en artisgalla, der et knippe norske artister stiller opp til inntekt for en veldedig organisasjon

2787 4bdd4 original

TV2 arrangerer hvert halvår en artisgalla, der et knippe norske artister stiller opp til inntekt for en veldedig organisasjon.

Høsten 2011 var det Flyktninghjelpen som var valgt ut. De ønsket å ha en gjennomgående signatur i form av korte vignetter, som gjorde at de ble tydelige som avsender.

Vi ønsket å lage noe som var en tydelig kontrast til Artistgallaen og TV2’s grafikk. Enkle vignetter som formidlet grunnpillarene i Flyktninghjelpens virksomhet, og som var utført i en nøktern, grafisk stil uten musikk eller unødig staffasje.

Det var også viktig at vignettene ble opplevd som tidløse og ikke knyttet opp imot spesifikke konliktområder, slik at Flyktninghjelpen kan bruke dem videre i sitt arbeide etter Artistgallaen. Samtidig måtte vignettene ikke bli så generelle at de ikke fikk en emosjonelle nerve.

Vi ville integrere det oransje kvadratet som utgjør Flyktninghjelpens logo i vignettene. Fargen blir en tydelig kontrast til det nesten fargeløse uttrykket, og representerer også den avgjørende forandringen i disse menneskenes liv, som Flyktninghjelpens innsats utgjør. Dette var viktig for å tydeliggjøre avsender, men også for å gi de ansatte i Flyktninghjelpen en stolthet av bedriften og et mer personlig forhold til den nye logoen.

Involverte byråer

Motion Blur