Fribi

VIKTIG: Det er appen og tjenesten i seg selv som er bidraget, ikke nettstedet

773 7a54e original
866 4aa89 original
1325 46810 original
1787 e91f3 original
1878 a8c0d original
2338 dc333 original
2804 e2bfa original
2894 9990f original
3270 d8fdd original
3827 e3797 original

VIKTIG: Det er appen og tjenesten i seg selv som er bidraget, ikke nettstedet. Nettsidereferansen er kun ment som veileder inn til AppStore og som utvidet beskrivelse for jurymedlemmer uten iphone.

Jimmy Royal ønsket å tydeliggjøre seg som leverandør av mer enn digital reklame samtidig som de også ønsket å bevise at tjenestene de leverte var så gode at de kunne leve sitt eget liv. De ønsket å nå nye beslutningstakere og de ønsket økt oppmerksomhet rundt hvilken effekt gode digitale tjenester kan gi et selskap. Løsningen er Fribi, en byttemarkeds-app som raskt ble app of the week i AppStore, som er lastet ned i 19 land og som har fått stor oppmerksomhet i norske medier. Tjenesten støttes i dag av Innovasjon Norge som i sin globale marketscan ikke fant noen liknende tjenester på markedet.

«Reklamekampanjen» ble etter kort tid et eget AS med egne inntekter. Fribi lever nå sitt eget liv utenfor Jimmy Royal støttet av selskapet selv, men også eksterne investorer som Innovasjon Norge. Fribi reiser i mars til San Fransisco for å vise seg frem for det amerikanske investormiljøet og måle muskler med start-ups der borte.

Gjennom Sosiale medier, blogger, AppStore og PR på nett og papir har Fribi vært døråpner for Jimmy Royal og gitt selskapet et tydeligere navn i markedet de operer i samtidig som tjenesten har definert en hittil ukjent bransje i Norge: Digital produkt- og tjenesteutvikling

Involverte byråer

Jimmy Royal

Utmerkelser

  • Gullblyanten 2011 Bedriftstjenester