Kinostunt på eldresenteret

Arbeid av Drive McCann

Harstad-ungdom overrasket eldresenter med kinoinvitasjon, på oppdrag fra Netcom og McCann.

Hvis «stunt-invitasjon» ikke allerede er et ord, så blir det kanskje det med McCanns nye kampanje for NetCom. Målet er å fremme NetComs «2 for 1»-tilbud på kinoer over hele landet, med dokumentarisk radio fra gata i Oslo og ditto film fra et eldresenter i Harstad.

I vår lanserte NetCom konseptet «Vær nær», først og fremst med minidokumentarene om den lett animerte familien Halvorsen. Siden da har de fulgt opp med flere kampanjer hvor de nære ting og relasjoner står i sentrum, som filmen om mobilens rolle som minnebok for kjæresteforhold.

Å gjøre noe sammen.
Siste skudd på stammen er en kampanje for tilbudet alle NetComs kunder har hver tirsdag, om å gå 2 for 1 på kino. (Artikkelen fortsetter under bildet).



– NetCom har sikkert sin andel spesielt filminteresserte blant sine kunder, men primært er det interessen for å gjøre noe hyggelig sammen med andre som er driveren. I det kreative har vi derfor lekt mer med hvem man kan invitere, enn hva man skal se på, sier kreatørteamet i McCann, tekstforfatter Stein Simonsen og art director Torstein Greni.

– Filminnspillingen ble på alle måter ganske ulik alle andre innspillinger. De eldre visste ingenting om hva som skulle skje, og vi visste selvsagt heller ikke hvordan reaksjonene ville bli, forteller de to.

Gylden årgang på Marigold Hotel.
Filmen gjengen gikk på var «The best exotic Marigold hotel», feelgood-filmen om syv britiske pensjonister som reiser for å tilbringe pensjonisttilværelsen på eksotiske Marigold Hotel i India.

– Flere i følget hadde ikke vært på kino på fryktelig mange år, så det var mange som hadde en spennende dag. Det virket i hvert fall sånn på det som ble gitt av kommentarer etter filmen, noe vi også fikk filmet, og regner med å finne et egnet bruksområde for, sier McCann-teamet.

I radiospottene er det solstrålen Gunhild Dahlberg som er på frierferd i Oslos gater. I mediespilleren: Én film og fem radiospotter.

Du kan også se filmen på YouTube.

Involverte i McCann:
Janne Espevalen, rådgiver
Katrine Berget, prosjektleder
Charlotte Havstad, formgiver
Beril Holte Rasmussen, byråprodusent
Torstein Greni, art director
Stein Simonsen, tekstforfatter
Annette Eidesen, ansvarlig hos NetCom

Radio er produsert av Sagveien Resort med Jonas Torgersen som regissør. Film av Bacon med Andreas Riiser som regissør og Pias Semb som produsent. Illustrasjonene på plakaten er av Max Estes.

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.