Nytt konsept for Widerøe

Widerøe er på vingene med nytt kreativt konsept, signert McCann. På tvers av kanaler skal reklamen minne om hvem det er som flyr i «Hele Norge. Hele tiden».

16393 6bc46 original
16395 19feb original
16396 51b52 original
95923 3ce71 original

Widerøe reiser fra slagordet «Kort vei til langt vekk», og setter kurs mot en tydeligere Norges-posisjon. Mer enn 400 daglige avganger til 40 destinasjoner i alle landsdeler betyr at et Widerøe-fly letter eller lander hvert andre minutt et eller annet sted i Norge. Om ordtaket «det går alltid et tog» lar seg omarbeide til «det går alltid et Widerøe-fly» gjenstår å se, når kampanjen som lanserer det nye konseptet bokstavelig talt går på lufta fra i dag.


Foruten reklamefilm på tv og kino består kampanjen av print, nett og utendørsreklame. Det er også trykket en egen serie analoge postkort, som skal medfølge magasinannonser og dessuten distribueres til de reisende om bord.

Litt av hvert hele tiden.
Akkurat som Volvo er mer enn sikkerhet og Audi er mer enn teknikk, så er Widerøe mer enn reiser innen Norge. Det nye konseptet innebærer derfor ikke en redusert satsing på våre utenlandsruter til Sverige, Danmark, England og Skottland. Sånn sett kan man si at Widerøe er «Hele Norge. Hele tiden» og «Litt av verden. Noe av tiden». Men ved å fokusere på Norge i kommunikasjonen skal vi bli enda tydeligere assosiert med den ene tingen ingen kan bestride at vi er best på, sier markedssjef i Widerøe, Siw Børli.


Reklamefilmene er signert 4 ½ ved regissør Marius Holst og produsent Magnus Castracane. Filmfotograf har vært John Andreas Andersen og etterabeid er ved Storyline. Fotograf på annonser, utendørsreklame og postkort har vært Sverre Hjørnevik.


I mediespilleren: Hovedfilm på 50 sekunder samt to forskjellige 20-sekundersfilmer, i tillegg til en annonse.

Utmerkelser

  • Gullblyanten 2012 Håndverk

  • Gullblyanten 2012 Reise, transport og turisme

  • Gullblyanten 2012 Profil