Her kommer nye Sumo

Arbeid av Drive McCann

En av fjorårets tungt premierte radiokampanjer var McCanns kanalsjef-konsept for TV 2 Sumo. Nå kommer Sumo i ny drakt, med nytt design, nye funksjoner og nye radiospotter.

I likhet med produktet, kommer også radiospottene i ny utgave. Nå er det Nils Jørgen «Jøgge» Kaalstad som spiller kanalsjefen som promoterer sendeskjamaet for sin egen og høyst skreddersydde web-TV-kveld.

I likhet med sin forgjenger vikler han seg fort inn i mer eller mindre absurde digresjoner rundt hvorfor, hva, hvor, når og hvordan han skal se det ene eller det andre programmet. I tillegg er det laget et sett mer taktiske og funksjonelle spotter, samt utendørsreklame.

Kreativt team i McCann er tekstforfatter Stein Simonsen og AD Torstein Greni. Rådgiver er Jørgen W. Bjerke og prosjektleder Katrine Berget. Spottene er produsert av Sagveien Resort, med regissør Jonas Torgersen.

Det er seks radiospotter i mediespilleren. Klikke neste-pilen for å høre.

Design og brukervennlighet. Foruten nytt lyst og luftig design, er det fra TV 2s side jobbet med brukervennlighet og nye funksjoner i nye Sumo. Blant annet kan man lage sine egne spillelister, eller «kanaler». Man kan legge inn programmer man ønsker å se, og spille av kanalen når man vil.

– Med nye TV 2 Sumo kan du programmere din egen TV-kveld i den sjangeren du ønsker. Hva med en barnekanal som lar deg sove litt lenger når barna våkner for tidlig? Mange har etterspurt nettopp en slik funksjon, sier direktør i TV 2 Multimedia, Hege Kosberg.

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.