Get ready for tutting

Arbeid av Schjærven Reklamebyrå

Schjærven Reklamebyrå og Get er ute med med en ny reklamekampanje som tar tak i alle nyvinningene i Gets sortiment.

Se filmene på Youtube «Bredbånd», «Kanalvalg» og «Multiscreen».

– Get har hatt en lei tendens til å ligge langt fremme i utviklingen, og da er det naturlig at vi bruker et moderne formspråk. Derfor har vi benyttet oss av det voksende fenomenet «tutting», og vi har latt oss inspirere av en rekke tutting-filmer på nettet, uttaler Schjærven Reklamebyrå i en pressemelding.

Å gå som en egypter.
«Tutting» startet som en etterligning av de kantete bevegelsene man finner i gammel egyptiske kunst. Enkelte tutting-trekk blir referert til som «King Tut», det vil si at Tutankhamun har gitt denne danseformen sitt navn.

Danseformen har sin opprinnelse i USA på 80-tallet. I filmene er det den franske danseren Patrick som har skrevet koreografien og står for dansingen. Han har vært bosatt i Norge de tre siste årene.

– All grafikken er det Øyedrops som står bak. De har jobbet natt og dag for å komme opp et formspråk som skal passe til tuttingen, og vi er svært fornøyde med samarbeidet, uttaler Schjærven videre.

Fredrik Fiction ved regissør Marie Kristiansen og produsent Kaja Marie Amundsen oppgis også som svært viktige samarbeidspartnere i prosessen.

Kreativt team: Øivind Eide og Espen Skrolsvik
Produsent Schjærven Film: Gard Andreassen
Konsulent: Håkon Preus
Prosjektleder: Hege Nalum-Utaker/Lene Peersen
Ansvarlige hos Øyedrops: Steffen Sæther-Larsen og Christopher Sæther-Larsen.
Produsent Fredrik Fiction: Kaja Marie Amundsen
Regi Fredrik Fiction: Marie Kristiansen.
Ansvarlige hos Get: Lene Bjørck, Gunnar Evensen og Mari Hurum

Kommentarer

Bård Hole Standal

Motion Graphics Designer i NRK

6 år, 3 måneder siden

Kjempeflott gjennomført og meget pent, men dette var altfor nært originalen fra The Mill:

http://www.themill.com/work/samsung-unleash-your-fingers-next-generation.aspx