Bergans profil, merkestrategi og emballasjeprogram

Bergans ønsket vekst i nye markeder. Et nytt satsningsområde var ullundertøy.

68824 6cad3 original
Bergans ullundertøykolleksjon
68812 de57c original
For å skape stableegenskaper, ble innerkartong utviklet.
68815 b7b76 original
Bergans pose for praktisk gjenbruk.
68818 c0737 original
Postale elementer
68821 96241 original
Justert logo og ny Bergans blå.

Bergans har mer en 100 års drift og solid erfaring med utvikling av funksjonell bekledning og utstyr. Helt fra Amundsens sydpolekspedisjon og til i dag, har Bergans vært en aktiv bidragsyter til pionervirksomhet i polområdene og på verdens tak.

Lanseringen av ny kolleksjon ullundertøy ble det første prosjektet som tok i bruk ny merkestrategi. Verdiene genuine, enthusiastic, pioneering spirit & proud ble valgt. I materialet Tyvek® fant vi de rette assosiasjonene til Amundsens ekspedisjonsanorakk og samtidig et miljøvennlig HDPE plast som krever langt mindre produksjonsenergi en tradisjonell LDPE. Tyvek® ga oss også en pose som tåler vann og muligheter for gjenbruk.

Løsning fikk oppmerksomhet i markedet og ga Bergans tilgang til nye markeder.

Involverte byråer

Panorama Logo 01

Panorama Design