NSB på mobilen – enklere blir det ikke

NSB er ute med en ny reklamekampanje for å få kundene til å betjene seg selv med alt fra billettkjøp til ruteinformasjon.

36890 18f96 original
«Enklere nå»
36891 88db7 original
«Vis billett»
36892 68d18 original
«Kjøpe billett»
36893 b3433 original
«Sjekk rutetider»

NSB er ute med en ny reklamekampanje for å få kundene til å betjene seg selv med alt fra billettkjøp til ruteinformasjon. NSB ønsker å motivere flere av sine reisende til å laste ned og bruke NSB-app'en og smarttelefonen til daglig.

En mobiltelefon med app’en er i realiteten alt kundene trenger for å reise med NSB. Kundene kan kjøpe og vise billetten, samt få oppdatert rute- og trafikkinformasjon. NSB var tidlig ute med å gjøre det mulig å kjøpe billetter på mobilen og nå dekker app’en alle grunnleggende behov.

– Vi ønsker at folk selv skal ta stilling til om det er greit nok som det er, eller om det finnes enklere måter å reise med tog. Om det var bedre før, er godt mulig. Men vi tør påstå at det er enklere nå, sier kreatørene Kristin Selfors, Edle Bugge og Morten Kristiansen om kampanjens hovedfilm som viser refleksjoner mellom to generasjoner – representert ved Mikkel Niva og Ole Paus.

Kampanjen består av 4 filmer, en hovedfilm og 3 taktiske filmer.


«Enklere nå»

«Vis billett»

«Kjøpe billett»

«Sjekk rutetider»