En gammel Oslo-myte udødeliggjort

Arbeid av Los & Co

Vandrehistorien om den dyslektiske politimannen er blitt reklamefilm for Dysleksi Norge, signert Los&Co.

I Dysleksi Norges nye reklamefilm møter vi en politimann med en høyst uvanlig løsning på egne lese- og skrivevansker. Filmen, som hadde premiere under reklamefrie dager i påsken, er regissert av Mikal Hovland

– Manuset tar utgangspunkt i en gammel Oslo-myte som er parret med riktig avsender,  sier Per Kristian Voss Halvorsen, som er tekstforfatter bak jobben. Han har, sammen med resten av teamet i Los&Co og produksjonsselskapet Rollo Tomasi, jobbet på dugnad for Dysleksi Norge. 

– Hos Mikal la vi merke til en særegen stil som kunne bringe historien videre og det er hyggelig å se at den allerede er godt mottatt hos vanlige folk og på reklamesider i utlandet, sier Voss Halvorsen.

Filmen er plukket opp av en rekke internasjonale sider som Creativity online, der den har klatret på AdCritic top20-lista, og på Shots.net, der den er «Contender».

Dysleksi Norge synes det er spennende å få fram et alvorlig budskap på en humoristisk og særpreget måte. En annen viktig ting med filmen er at den viser hvordan dysleksi finnes i alle samfunnslag. 

Skiller seg ut

– Personer med lese- og skrivevansker er en tallrik gruppe som fortjener mer oppmerksomhet og støtte enn hva som er tilfelle idag. Denne filmen skiller seg ut og vi tror den vil nå ut til mange mennesker på sosiale medier. Vi er også utrolig glade for at hovedrolleinnehaver Edward Schultheiss, som selv har dysleksi, likte idéen og ville stille opp. Ikke minst er vi takknemlige ovenfor alle de andre flotte menneskene i produksjonsselskap og reklamebyrå som har gjort en fantastisk og dedikert jobb, sier Generalsekretæren i Dysleksi Norge, Caroline Solem.  

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.